responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آسيب شناسى خانواده نویسنده : ویسی، غلامرضا    جلد : 1  صفحه : 112

ماهواره

ماهواره پديدۀ نوظهور ديگرى است كه بنياد اخلاقى جوامع اسلامى و خانواده‌ها را به خطر انداخته است و از جديدترين سلاح‌ها و حركت‌هاى مرموز غرب در رويارويى با مسلمانان به شمار مى‌رود. آسيب هايى همچون روابط نامشروع، خشونت در رفتار، مادى گرايى صرف، تجمل گرايى، مصرف زدگى و امثال آن را براى خانواده‌ها به دنبال دارد. گسترش برنامه‌هاى ويرانگر ماهواره‌اى در اين عصر، زنجيره‌اى از نبرد ميان معنويت و ماديگرى و نشان گر عمق مبارزه و درگيرى با ارزشهاى انسانى و الهى است كه مكتب حيات بخش اسلام آن را به جامعۀ بشرى هديه كرده است.

در گذشتۀ نزديك جهان غرب با نيروى نظامى و لشكركشى بر ضد جهان اسلام مى‌جنگيد، ولى امروزه از طريق تهاجم فرهنگى و مبارزه با ارزش‌هاى والاى انسانى توسط آنتن‌هاى ماهواره‌هاى پيشرفته، بر عليه اسلام و مسلمين به پا خاسته است.

با آغاز عصر تحول در دنياى ارتباطات و به راه افتادن تكنولوژى‌هاى نوين ارتباطى از جمله ماهواره، غرب به عنوان پيش قدم در انتشار فرهنگ ضد دين و ضد اخلاق، با بهره‌گيرى از ماهواره و استفاده از راههاى تأثيرگذار بر مخاطبين، آن را در جهت پيشبرد مقاصد ضد ارزشى و القاى فرهنگ و بينش‌هاى بنيان كن خود به كار گرفت و با ساخت پنهانى فيلم‌هاى فاسد به توزيع و تكثير آنها مبادرت ورزيد. و از سوى سازمان‌هاى شناخته شده‌اى مانند صهيونيست، مافيا و فراماسونرى جهانى كه مثلث پليد دشمن با بشريت را تشكيل مى‌دهند رهبرى مى‌شود. آنها به هر وسيله‌اى متوسل مى‌شوند تا كانون خانواده و بنيادهاى اجتماعى را كه مانع دستيابى آنها به اهداف ضد انسانيشان مى‌باشد ويران سازند و از اين راه به اهداف شوم خود دست يابند.

مهمترين وسيله‌اى كه آنها را در سريع‌ترين زمان به هدف‌هاى پليدشان مى‌رساند، همين توليد و تكثير و پخش فيلم‌هاى فاسد و ضد اخلاقى است كه مرزهاى انسانيت را درهم مى‌شكند و غالباً با پخش مواد مخدر و تأسيس مراكز فحشا و منكرات نيز همراه مى‌باشد.[1]

بنابراين علاه بر آثار سوء مترتب بر برخى از برنامه‌هاى تلويزيون و آسيب‌هايى كه از آن ناحيه به خانواده‌ها مى‌رسد. آثار گسترده‌تر و مخرب‌تر برنامه‌هاى ماهواره‌اى با برنامه‌ريزى‌هاى


[1] آیت اللهسیدمحمد شیرازی www.al_shia.com.

نام کتاب : آسيب شناسى خانواده نویسنده : ویسی، غلامرضا    جلد : 1  صفحه : 112
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست