responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : راهکارهای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس نویسنده : خطیبی کوشکک، محمد    جلد : 1  صفحه : 120

نمى‌ترسد،همۀ قدرت‌هاى عالم جمع بشوند،اين نمى‌ترسد.براى اينكه آخرش اين است كه من از بين مى‌روم.ديگر بالاتر از اين كه نيست. [1]

6.رسالت مراكز آموزشى:امام خمينى(ره) يكى از رسالت دولت اسلامى را به كارگيرى مراكز تعليم و تربيت براى تقويت اعتماد به نفس در جوان‌ها مى‌داند:

«...جوان‌ها را با اعتماد به نفس،با استقلال نفسانى بار بياوريد.معلم‌ها جوان‌ها را مستقل، آزاد به بار بياوريد،متعهد به نفسشان كنيد. [2]

8.راه‌كارهاى ويژۀ نشر روحيه آزادگى

آزادگى از دستاوردهاى درخشان جهاد در راه خدا و سال‌هاى دفاع مقدس است.منظور از آزادگى صفتى است كه فرد با آراستن خود به آن،خويشتن را از وابستگى به غير خداوند آزاد ساخته،از هر تعلق و بندى رها مى‌كند. غلام همت آنم كه زير چرخ كبود ز هر چه رنگ تعلق پذيرد آزاد است

1.راه‌كار اساسى براى دست يافتن به اين خصلت متعالى،خودشناسى و آزاد ساختن خود از اسارت نفس و نفسانيات است.

استاد شهيد مرتضى مطهرى در تعريف آزادمرد واقعى چه شيرين بيان مى‌دارد:«بشر بايد در ناحيۀ وجود خودش،در ناحيۀ روح خودش آزاد بشود تا بتواند به ديگران آزادى بدهد.

لهذا آزاد مرد واقعى جهان كيست؟ على بن ابى‌طالب يا افرادى كه از طراز على بن ابى‌طالب و يا تربيت شدۀ دبستان او باشند.چون اين‌ها افرادى هستند كه در درجۀ اول از اسارت نفس خودشان نجات پيدا كرده‌اند.على عليه‌السلام مى‌فرمايد:

أَأَقنَعُ مِن نَفسىٖ بِأن يُقالَ أميرُ المُؤمنينَ و لاٰ اشارِكَهُم فىٖ مَكٰارِهِ الدَّهرِ؟ [3]

آيا به اين قناعت كنم كه به من فرمان‌رواى مؤمنان بگويند در حالى كه در سختى‌هاى روزگار با آنان همدرد و شريك نباشم؟


[1] . صحيفه نور، ج 16،ص 269-270.
[2] . تعليم و تربيت از ديدگاه امام خمينى(ره)، ص 277.
[3] . نهج‌البلاغه، نامه 45،فيض‌الاسلام.
نام کتاب : راهکارهای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس نویسنده : خطیبی کوشکک، محمد    جلد : 1  صفحه : 120
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست