نام کتاب : جلوههای اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین جلد : 1 صفحه : 745
(1) 8- ابن عباس گويد: كار تبع بر شما مشتبه نشود كه او
مسلمان بود.
(2) 9- امام صادق- 7- فرمود: «تبع» به اوس و خزرج گفت: اينجا (مدينه) باشيد تا اينكه اين
پيامبر قيام كند، اما اگر من او را درك مىكردم خدمتش مىنمودم و با او بيرون
مىآمدم.
و مقدارى از معجزات
پيامبر در حديث «تبع» گذشت.
مخفى بودن ايمان عبد
المطلب و ابو طالب
(3) ابو طالب و پدرش عبد
المطلب از اعلمترين و داناترين عالمان به شأن پيامبر- 6-
بودند، ولى ايمان خود را از جاهلان و اهل كفر و گمراهى پوشيده نگه مىداشتند.
نظر على (ع) نسبت به
ايمان ابو طالب، عبد المطلب، هاشم و عبد مناف.
(4) 10- اصبغ بن نباته
مىگويد: از على- 7- شنيدم كه فرمود: به خدا سوگند! نه پدرم و نه جدّم
عبد المطلب و نه هاشم و نه عبد مناف هيچ بتى را نپرستيدند.
پرسيدند: پس چه
مىپرستيدند؟
فرمود: به سوى كعبه نماز
مىگزاردند و بر دين ابراهيم بودند و به آن چنگ زده بودند.
ايمان آوردن ابو طالب
به حساب جمل
(5) 11- شخصى از ابو
القاسم بن روح پرسيد معناى سخن عبّاس كه به پيامبر گفت: «عموى تو ابو طالب به حساب
جمل ايمان آورد و در دستش 63 را ترسيم كرد» چيست؟
پيامبر فرمود: با اين،
«اله احد جواد» را قصد كرده است و تفسيرش اين است كه: الف «يك» مىباشد و لام «سى»
و ها «پنج» و الف «يك» و حاء
نام کتاب : جلوههای اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین جلد : 1 صفحه : 745