responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : علوم قرآنى نویسنده : معرفت، محمد هادى    جلد : 1  صفحه : 17

بعدى بحثى با عنوان «تنزيه التفسير عن الدخائل و الموضوعات» براى جداسازى صحيح از سقيم در روايات تفسيرى خواهد آمد.

در كتاب «صيانة القرآن من التحريف» مسايل مربوط به عدم تحريف قرآن جداگانه و به طور مفصل بررسى شده است. همچنين كتاب «التفسير و المفسرون فى ثوبه القشيب» كه از سوى انتشارات دانشگاه رضوى منتشر شده به شناخت تفسير و مفسران بزرگ و تاريخ و مراحل تفسير قرآن كريم و بررسى مهم‌ترين تفاسير، اختصاص يافته است. ترجمه فارسى اين كتاب با عنوان «تفسير و مفسران» به زودى منتشر مى‌شود.

هنگامى كه شوراى مديريت حوزه علميه قم كتاب «التمهيد فى علوم القرآن» را به عنوان متن درسى تعيين كرد، ضرورت خلاصه‌گيرى آن نمايان شد. به همين جهت 6 جلد كتاب التمهيد در دو جلد تحت عنوان «تلخيص التمهيد» براى تدريس خلاصه شد. همچنين كتاب «تاريخ قرآن» به درخواست سازمان «سمت» براى تدريس در رشته علوم قرآنى به زبان فارسى و با اقتباس از دو جلد اوّل كتاب التمهيد همراه با اضافاتى به رشته تحرير درآمد.

كتاب حاضر در حقيقت خلاصه و بازنويسى از 6 جلد اول كتاب «التمهيد فى علوم القرآن» و نيز كتاب «صيانة القرآن من التحريف» است. اين بازنويسى به گونه‌اى انجام گرفته كه متناسب با سطح عمومى در حوزه و مقطع كارشناسى در دانشگاه باشد. البته براى سطوح بالاتر و استفاده محققين رجوع به مجلدات التمهيد پيشنهاد مى‌شود.

«مؤسسه فرهنگى انتشاراتى التمهيد» در نظر دارد كليه تأليفات اين جانب را در زمينه علوم قرآنى اعم از التمهيد، صيانة القرآن، التفسير و المفسرون و ... پس از بازنگرى كلى تحت عنوان «الموسوعة القرآنيه» و ترجمه فارسى آن را جداگانه به چاپ برساند و در اختيار محققين قرار دهد.

لازم به تذكر است كه در متن اين كتاب تاريخ‌هاى بدون علامت اختصارى به هجرى قمرى است. همچنين ترجمه آيات و متون عربى، اگر ترجمه دقيق باشد، همراه با متن عربى داخل گيومه آمده و اگر ترجمه به معنا باشد، فقط خود آيه يا متن‌

نام کتاب : علوم قرآنى نویسنده : معرفت، محمد هادى    جلد : 1  صفحه : 17
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست