responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني نویسنده : آژير، حميد رضا    جلد : 1  صفحه : 268

مى‌كردند و از هم بيزارى مى‌جستند، اما آن مردى كه تسليم ديگرى شد همان پيشواى بر حق نخستين و شيعيان او بودند. سپس فرمود: همانا يهود پس از حضرت موسى عليه السّلام هفتاد و يك فرقه شدند كه يك فرقه آنها در بهشت و هفتاد فرقه ديگر در دوزخ، و مسيحيان پس از عيسى عليه السّلام هفتاد و دو فرقه شدند كه يك فرقه آنها در بهشت و هفتاد و يك فرقه ديگر در دوزخند، و اين امّت پس از پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم هفتاد و سه فرقه شدند كه هفتاد و دو فرقه در آتش و يك فرقه در بهشتند، و از اين هفتاد و سه فرقه سيزده فرقه دوستى و محبّت ما را با خود دارند كه دوازده فرقه آنها در دوزخ و يك فرقه در بهشت جاى دارند و شصت فرقه از ديگر مردم دوزخى خواهند بود [كه دوزخيان همان هفتاد و دو فرقه خواهند بود].

مهلت حكومت حقّ و حكومت باطل‌

[284] عبد اللَّه بن سنان مى‌گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: دوران حكومت باطل [ظاهرا] همچنان طولانى است و مدت حكومت حق، كوتاه.

حديث در زمان فرج شيعيان‌

[285] يعقوب سرّاج مى‌گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: فرج شيعيان شما چه هنگام است؟ فرمود: آن هنگام كه فرزندان عباس با يك ديگر اختلاف يابند و بنيان حكومتشان به سستى گرايد و كسانى به حكومت ايشان آز ورزند كه پيشتر بدان آزى نداشتند، و عربيان زنجير اسارت خويش بگسلند و هر نيرومندى قدرت خويش را هويدا سازد و آن شامى [سفيانى‌] ظهور كند و يمانى بيايد و حسنى جنبش به پا كند و صاحب الامر آنچه را از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم به او ارث رسيده برگيرد و از مدينه به مكه رود. عرض كردم: آنچه از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم به او ارث رسيده چيست؟ فرمود: شمشير رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم و زره و عمامه و برد و چوبدستى و پرچم و سلاح و زين مخصوص او. او آنها را برمى‌دارد تا به مكه درآيد، پس شمشير را از غلاف بيرون كشد و زره را بپوشد

نام کتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني نویسنده : آژير، حميد رضا    جلد : 1  صفحه : 268
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست