وقتى روز مسابقه فرا رسيد، پسران گروه
آموزشى آماده بودند. آنها همچون باد، از كنار تيم ديگر عبور كردند. چهارمين پسر
گروه علمى 10 دقيقه زودتر از گروه ديگر از خط پايان گذشت. بازيكنان قوى فوتبال در
گروه ورزشكاران با اينكه به دليل ساختار ماهيچهاى شان نسبتاً يك امتياز بيشتر از
گروه علمى داشتند، در برف به گل نشستند.
ماجراى فوق سبب شد مقام و منزلت تيم علمى در پيش چشم تمام مدرسه
بسيار بالا رود. آنها در مورد ماجراى ورزشكاران، لطيفه هم تعريف مىكردند و با اين
لطيفهها به گروه آموزشى ارج مىنهادند.
در قرن 21 ساختار بيشتر مدارس، اجازه يك مكان كوچك براى رقابت گروهى
را مىدهد. به راستى امروزه در بسيارى از محيطهاى رقابتى مدارس، تعاريف روشنى كه
از برندگان و بازندگان وجود دارد تحقيرآميز بوده و ممكن است عزّت نفس بازندگان را
به مخاطره اندازد. بنابراين، ما نيازمند تغيير آن مىباشيم و مىتوانيم آن را
تغيير دهيم.
اعتماد به نفس چيست؟
براى درك جواب اين پرسش شما بايد مطالبى در مورد رابطه تفاوت جنسيت
با اعتماد به نفس بدانيد. اجازه دهيد ابتدا در مورد مطالعهاى كه اخيراً در
دانشگاه هاروارد انجام شده است، صحبت كنم. محقّقان، دانشجويان زن آسيايى يا دورگه
آمريكايى- آسيايى را از دانشگاه هاروارد