responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : وضعيت اسف بار پسران نویسنده : ساكس، لئونارد؛ مترجم نرگس سادات چاوشي    جلد : 1  صفحه : 45

رشدى آمادگى يادگيرى دارند، احتمالًا كمتر از مدرسه متنفّر مى‌شوند. اگر كودكان از مدرسه متنفّر نباشند، يادگيرى درس براى آنها ساده‌تر است. اگر كودكان همانند بيشتر پسران آمريكايى از مدرسه متنفّر شوند، آموزگار حتّى قبل از اينكه قدم به كلاس بگذارد، با ضعف عمده‌اى روبه‌روست.

صبر كردن تا سن 7 سالگى براى شروع برنامه آموزش رسمى و خشكِ خواندن و نوشتن، همانند مهدكودك‌هاى امروزى تا اندازه زيادى مشكلاتى را كه ما در مورد پسران و مدرسه ديديم كاهش داده يا اصلاح مى‌كند. بسيارى از پسران، تفاوت عمده‌اى در آمادگى يادگيرى بين سنين 5 تا 7 سال دارند؛ در حالى كه در دختران اين تفاوت فاحش بين سنين 3 تا 5 سال ديده مى‌شود.

براى پيشرفت بهتر كودكتان، كمى صبر كنيد

بسيارى از والدين فهميده‌اند كه شتاب سريع مهدكودك‌هاى امروزى براى پسران 5 ساله‌شان مناسب نيست. به‌خصوص در خانواده‌هاى ثروتمند، رايج است كه والدين يكسال ديرتر از زمان معمول، كودكانشان را در مهدكودك ثبت نام مى‌كنند. معمولًا بيشتر پسران يا نيمى از آنها در سن 6 سالگى ثبت‌نام كرده‌اند. البته خانواده‌هاى كم درآمدى كه در آنها والدين هر دو كار مى‌كنند، توانايى اينكه كودكانشان را پس از 5 سالگى، يك سال ديگر در خانه نگهدارى كنند، ندارند. «دانا حدان»[1] مدير پذيرش مدرسه‌


[1] -Dana Hadan .

نام کتاب : وضعيت اسف بار پسران نویسنده : ساكس، لئونارد؛ مترجم نرگس سادات چاوشي    جلد : 1  صفحه : 45
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست