نام کتاب : عصر زندگى و چگونگى آينده انسان و اسلام پژوهشى در انقلاب جهانى مهدى( عج) نویسنده : حكيمى، محمد جلد : 1 صفحه : 289
يكن الرباط الّذى امرنا به بعد، و سيكون ذلك
من نسلنا المرابط.[1]
در تفسير اين آيه: «اى مؤمنان شكيبا باشيد ... و براى مرزبانى حاضر
يراق ...»، اين آيه درباره ما نازل شده است و هنوز «رباط» و مرزبانى كه به ما
دستور داده شده است تحقق نيافته است. و اين مرزبانى در آينده از فرزندان ما، كه
«مرابط» و مرزبانند تحقق خواهد يافت.
مؤلف «مكيال المكارم»، در ذيل اين حديث مىگويد:
«آنچه از دقت در سخنان امامان «ع» براى من آشكار شده، اين است كه
مقصود از «مرابط» در اين حديث امام مهدى «ع» است. و علت نامگذارى حضرت به اين نام
روشن است»[2]
بنابراين، امت نيز چون امامشان، مرابطان و مرزبانان و مرزداران
حماسههاى جاويد اسلام و تشيعاند، و از اين نظر نيز همسان و همآوا با امامشان
حركت مىكنند، و با او چنين پيوندى ناگسستنى و ارتباطى استوار و بيعتى نيرومند
دارند، و هميشه هوشيار و بيدار و آمادهاند، و همه ابزارهاى قدرت را طبق دستور
قرآن كريم: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ[3]: و تا آنجا كه مىتوانيد نيرو آماده كنيد» بايد فراهم سازند و در
اختيار داشته باشند. اينگونه سنگرداران چون مجاهدان نزد خداوند عزيز و گراميند. و
درباره ايشان رسيده است:
پيامبر اكرم «ص»:
* ميّت يختم على عمله، الّا المرابط فى سبيل اللّه، فانّه ينموله
عمله الى يوم القيامة ...[4]