نام کتاب : عصر زندگى و چگونگى آينده انسان و اسلام پژوهشى در انقلاب جهانى مهدى( عج) نویسنده : حكيمى، محمد جلد : 1 صفحه : 18
- آنكس كه منتظر امر ما (تشكيل حكومت قرآنى
به وسيله ما) باشد مانند كسى است كه در راه خدا، در خون خود غوطهور گردد.
لازم است انديشمندان و آگاهان نيك بينديشند، كه چرا پيامبر اكرم «ص»
و امامان معصوم «ع» تا اين اندازه برارزش انتظار تأكيد كردهاند، و انتظار را
برترين عبادت دانستهاند، و انسان منتظر را همپايه مجاهدان راه خدا و همسان شهيدان
در ركاب پيامبر «ص» شمردهاند، براى اينكه حفظ اعتقاد دينى و ايمان به خدا و
مداومت بر عمل صالح، و پايدارى امّتها در روزگار فشار حوادث، همگى به انتظار بستگى
دارد.- با توجه به عمق معناى انتظار- از اينرو، «انتظار» با عنصر «صبر» نيز قرين
گشته است، در سخن امام صادق «ع»:
* من دين الائمة الورع ... و إنتظار الفرج بالصّبر[1].
- از دين امامان است پرهيزگارى ... و انتظار فرج با صبر و شكيبايى.
پس روشن است كه انسان بايد در برابر فشار حوادث- از هرنوع و هرسوى-
پايدار پايدار باشد، و در برابر هجوم يأسها و رنگباختگيها مردانه بايستد، و در
رويارويى با همه مشكلات، شكيبايى و استوارى نشان دهد، و معنويت و ايمان خويش را
نگاه دارد، و از انجام دادن اعمال صالح بازنايستد تا منتظر راستين تحقق ارزشهاى
والا به شمار آيد.
نسل آگاه و بيدار ما بايد بداند كه در راه اجراى عدالت، و برقرارى
حق، و برپايى و تشكيل امّت خدايى و دولت قرآنى و حاكميت مستضعفان، شكيبايى و صبر
بسيار لازم است، و در اين راه و براى تحقق اين آرمان، هرگونه شتابزدگى[2] و بىصبرى، و تزلزل و نگرانى و نااستوارى،
زيانهاى جبرانناپذيرى بر پيكر فرد و جامعه وارد