مورد استفاده پسران در همان سن تصحيح كند،
با گفتن اينكه «چنين رفتارى، از لحاظ اخلاقى برتر است.» باعث شد كه فمينيسم خيز
بردارد.
ديدگاههاى گيلىگان براى بسيارى از افرادى كه عقيده دارند پسران
مىتوانند خود را حساس نشان دهند و از آن نفع ببرند، جالب است، اما قبل از بهكار
بردن پيشنهاد گيلىگان بايد توجه كرد كه فرضيه او، يك فرضيه علمى نيست، بلكه بخشى
از روانشناسى تفكر است.
حتى در جايى كه مدركى براى انكار، مباحثه، يا بد جلوه دادن وجود
ندارد، فمينيسم باز هم راضى نيست. «زنان و دختران هميشه مورد تبعيض قرار گرفته و
هميشه مورد تبعيض قرار خواهند گرفت.» بنابراين، حتى وقتى كه شواهد واماندگى دختران
را نشان نمىدهد، حتى وقتى دختران بر پسران غالب مىشوند، جنسيتگرايى بايد باز هم
محدود شده و از بين برود. فمينيستها عقيده دارند كه ديو پدرسالارى يكجايى وجود
دارد، پس اگر ديده نمىشود، حتماً در عمق روح و روان دختر كوچك مخفى شده است.
طرفداران دختران نمىتوانند انكار كنند كه دختران نمرات بهترى
مىگيرند، از لحاظ علمى و فرهنگى بيشتر بهكار گرفته مىشوند و اكنون در آموزش
عالى، جنسيت غالب هستند. بنابراين، آنها به تفاوت روانشناختى و جامعهشناختى
اشاره مىكنند.
با اين وجود و واقعاً متأسفانه در سيستم مدارس، هيچ يك از اين
تغييرات براى افزايش برترى آموزشى دختران عمل نكرد، بلكه در عوض، ارزش تجربه
آموزشى پسران را كاهش داد. بدتر از آن اينكه اين نظريه