رعايت هميشگى اين روش، ضمن اينكه نمودار
كامل ايمان و احترام آن حضرت به حريم مقام ولايت بود اهل نظر و معنى را متوجه
نكتهاى ظريف مىكرد.
چرا كه طبق يكى از احتمالات و نقلهاى چهارگانه، بالاى سر حضرت
اميرالمؤمنين عليه السلام محل دفن سر بريده امام حسين عليه السلام است؛ همين
احتمال كافى است كه عارفان پاك باخته حقيقت، پاى خود را روى چنين مكانى كه محتمل
است مدفن سر مطهر سيدالشهدا عليه السلام باشد نگذارند.[1]
هر شب زيارت جامعه
از مرحوم استاد شهيد حاج آقا مصطفى نقل شدهاست كه: شبى طوفانى بود و
بيرون رفتن از خانه بسيار سخت بود. من به حضرتامام گفتم: اميرالمؤمنين عليه
السلام دور ونزديك ندارد. زيارت جامعه را كه در حرم مىخوانيد، امشب در خانه
بخوانيد.
امام فرمودند:
مصطفى! تقاضا دارم روح عوامانه ما را از ما نگيرى. و همان شب بالاخره
به حرم مشرف شدند.
تا آنجا كه اين جانب بررسى كردهام، كمتر كسى را در ولايت و درك مقام
امامت، مثل ايشان ديدهام. شما اگر به كتابهاى عرفانى و شرحهاى معظم له بر دعاها و
روايات مراجعه كنيد، به خوبى در مىيابيد كه ايشان دين، اسلام و ولايت را
يافتهاند، نظير آدم تشنه كه تشنگى را دريافته است.[2]
ترقّى به كمالات انسانى است
سؤال (يكى از خبرنگاران زن): چون مرا به عنوان يك زن پذيرفتهايد،
اين نشان دهنده اين است كه نهضت ما يك نهضت مترقى است؛ اگر چه ديگران سعى كردند
[1] - حجّت الاسلام و المسلمين رحيميان: در سايه آفتاب،
ص 38
[2] - آيتاللّه مظاهرى: پا به پاى آفتاب، ج 4، ص 162