responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسهايى از وصيت نامه امام خمينى( ره) نویسنده : شفيعى مازندرانى، محمد    جلد : 1  صفحه : 54

آنها به اسم تمدّن بزرگ، تمام مظاهر تمدّن را از بين مى‌برند.[1] غارت كشور بزرگ ما، سوغات تمدّن بزرگ است.[2] اگر مراد از مظاهر تمدّن و نوآوردها، اختراعات و ابتكارات و صنعت‌هاى پيشرفته كه در پيشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هيچگاه اسلام و هيچ مذهب توحيدى با آن مخالفت نكرده و نخواهد كرد، بلكه علم و صنعت مورد تأكيد اسلام و قرآن مجيد است. و اگر مراد از تجدّد و تمدن به آن معنا است كه بعض روشنفكران حرفه‌اى مى‌گويند كه آزادى در تمام منكرات و فحشاء حتى هم‌جنس‌بازى و از اين قبيل، تمام اديان آسمانى و دانشمندان و عُقلا با آن مخالف‌اند.[3]

پرسش‌

1. امام خمينى در مكتب تربيتى خود به چه مسأله‌اى بيشتر اهمّيّت مى‌داد؟

2. چرا امام راحل تعليم را همگام با تهذيب مطرح مى‌سازد؟

3. امام راحل براى دو مركز بزرگ علمى (حوزه و دانشگاه) چه توصيه‌هاى مؤكّدهاى دارد؟

4. خطر دانشمند دور از تقوا چيست؟


[1]. همان، ص 196.

[2]. همان، ج 10، ص 159.

[3]. وصيت‌نامه، ص 10- 9، سطر 2- 29.

نام کتاب : درسهايى از وصيت نامه امام خمينى( ره) نویسنده : شفيعى مازندرانى، محمد    جلد : 1  صفحه : 54
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست