نام کتاب : حكمت حكومت فقيه پاسخ به شبهات در مورد حكومت ديني نویسنده : ممدوحى، حسن جلد : 1 صفحه : 75
گذشته از آن كه قدرت مالى و توان چشمگير
جمعيت مسلمين كمك فراوانى بود كه مردم بتواند بار استعمارى سياستمداران كهن را از
دوش خسته خود بر زمين بگذارند.
در همين زمينه نويسنده معروف فرانسوى كه انقلابهاى مصر و بعض ديگر
از كشورهاى اسلامى را بررسى مىكرده، مىنويسد: يكى از چهرههاى معروف حزب
«الجماعة الاسلاميه» كه فيزيكدان سرشناسى هم بود، «عصام الدين» است.
او مىگويد:
نقش ما را بايد پيشتاز ثابت قدم و مصمم به عهده بگيرد. ولى اين
پيشتاز در مصر تا كنون قادر به ايفاى نقش ما نبود؛ زيرا ناسيوناليسم كه خود شكل جديدى
از غربزدگى بود جاى آن را گرفت و بنابراين كشور در فرايند مراحل بعدى در نوعى
منجلاب باقى ماند و به عبث معتقد بود كه به آزادى دست يافته است.
همين نويسنده در كتاب ديگرش به نام «جنبشهاى اسلامى در جهان عرب»
آورده است كه 91 گروه اسلامى را در سراسر جهان عرب بررسى كرده و آنچه از مجموع
استفاده مىشود ان است كه تنها عامل ركود و شكست تمامى آن گروهها نداشتن رهبرى
الهى بود كه به طور دقيق بتواند آنان را در ضوء فقه اسلامى و الهى هدايت كند و اين
توان را داشته باشد كه مردم را به دور از تقليد سيستمهاى غربى رهبرى بنمايد.[1] ولى متأسفانه پيشآمدهاى تاريخى و
پىآمدهاى شوم آن، هنوز مسلمين را بيدار نساخته است. ما امروز شاهد ناسيوناليسم
عربى هستيم، درحالىكه از وحدت عربى دفاع كرده، ولى وحدت الهى و اسلامى را نايده
گرفته، فرقهگرايى عربى را مترقى دانسته، ولى وحدت در عقيده الهام شده از منبع وحى
را ارتجاعى به مردم معرفى كردهاند و آنان هم باور كردهاند!!
فرقه شوم صهيونيزم خود را به اسرائيل (لقب حضرت يعقوب) منتسب دانسته
و نام سياسى خود را با توجه به لقب اسرائيل[2]
تعيين كرده و دولت اسرائيل را تشكيل دادهاند، ولى به اعراب گفتهاند تشكيل دولت
اسلامى ارتجاعى است!!؟