responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 253

12. انقلاب يا كودتاى مخملى‌

از ديگر توطئه‌ها و تهديدات در راستاى براندازى نرم نظام جمهورى اسلامى، استراتژى موسوم به «ناتوى فرهنگى» است كه از سوى برخى عوامل، احزاب و گروه‌ها دنبال مى‌شود؛ آن هم تحت عناوين دموكراسى‌خواهى، آزادى‌خواهى و نيز توانمندسازى جوانان و زنان در قالب محافلِ به‌اصطلاح روشنفكرى، مطبوعاتى و مدنى.[1]

در سال‌هاى اخير بسيارى از اين مأموران مخملى وابسته به مراكز جاسوسى و ناتوى فرهنگى- مانند «بنياد هيفوس» در هلند و «بنياد جامعه آزاد» جرج سوروس آمريكايى- در ايران فعال بوده و هستند. براى نمونه، در سال 1385 و 1386 چند تن از مرتبطان با آنها ازجمله رامين جهانبگلو، كيان تاجبخش و هاله اسفنديارى دستگير شدند و به اقدامات خود نيز اعتراف نمودند.[2] ايناندر تلاش هستند مدل سرنگونى حكومتها و دولتها در برخى كشورهاى آسياى ميانه همانند همانند گرجستان، اوكراين، قرقيزستان و ... را در ايران اجرا نمايند. در همين راستا اخيراً گروهى به‌نام «شوراى ملى صلح» با حمايت آمريكا و رياست «شيرين عبادى» و عضويت افرادى همانند: هاشم آقاجرى، جلال جلالى‌زاده، عباس عبدى، عزت الله سحابى، حبيب الله پيمان، عيسى سحرخيز، تقى رحمانى، نرگس محمدى، هرميداس باوند، عبدالله مؤمنى، حسين مجاهد، عبدالفتاح سلطانى، بابك احمدى و ... تشكيل شده است. شيرين عبادى در گفتگو با راديو فراد از عمليات براندازى كه تحت‌عنوان انقلاب رنگين در اوكراين انجام شد، دفاع كرده كه اخيراً فرقه جاسوسى جامعه بهائيان ايران و بيت‌العدل اعظم بهائيان در اسرائيل مشتركاً با صدور اطلاعيه‌اى اقدامات وى را مورد پشتيبانى و حمايت خود قرار دادند.

همچنين روزنامه هلندى‌

NRC HANDELSOLAD

با اعلام خبر تشكيل اين گروه توسط شيرين عبادى، گفتگوى «استفان هادلى» مشاور امنيت ملى بوش را منتشر كرد


[1]. بنگريد به: على عبدالله‌خانى، رويكردها و طرح‌هاى آمريكايى درباره ايران؛ حسين آقابابايى، بررسى فقهى- حقوقى جرم براندازى.

[2]. بنگريد به: پيام فضلى‌نژاد، شواليه‌هاى ناتوى فرهنگى( يك‌نما از كودتاى مخملى)؛ فرانسيس استونر ساندرس، جنگ سرد فرهنگى، سازمان سيا در عرصه فرهنگ و هنر.

نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 253
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست