responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 211

قدرتمند و كارساز است. نتيجه ارزشمنديو كرامت داشتن اين است كه در اداره سرنوشت بشر و يك جامعه، آراى مردم بايد نقشاساسى ايفا كند. بنابراين مردم‌سالارى در مكتب سياسى امام بزرگوار ما- كه از متن اسلامگرفته شده است- مردم‌سالارى حقيقى است؛ مثل مردم‌سالارى آمريكايى و امثال آن، شعارو فريب و اغواگرى ذهن‌هاى مردم نيست. مردم با رأى خود، با اراده خود، با خواست خودو با ايمان خود راه را انتخاب مى‌كنند؛ مسئولانِ خود را هم انتخاب مى‌كنند .... درمكتب سياسى امام، مردم‌سالارى از متن دين برخاسته است؛ از «أمرُهُم شورى بَينَهُم» برخاسته است؛ از «هُوَ الّذى ايّدك بِنَصرِه و بِالمؤمنين» برخاسته است. ما اين را از كسيوام نگرفته‌ايم. عده‌يى مى‌خواهند وانمود كنند كه نقش مردم در اداره حكومت‌ها رابايد غربى‌ها بيايند به ما ياد بدهند!

3. جهانى بودن مكتب سياسى امام‌

شاخص سوم از شاخص‌هاى مكتب سياسى امام، نگاه بين‌المللى و جهانى اين مكتب است. مخاطب امام در سخن و ايده سياسى خود، بشريّت است؛ نه فقط ملت ايران. ملت ايران اين پيام را به گوش جان شنيد، پايش ايستاد، برايش مبارزه كرد و توانست عزت و استقلال خود را به‌دست آورد؛ اما مخاطب اين پيام، همه بشريت است. مكتب سياسى امام اين خير و استقلال و عزت و ايمان را براى همه‌امت اسلامى و همه بشريت مى‌خواهد؛ اين رسالتى بر دوش يك انسان مسلمان است.

4. پاسدارى از ولايت‌فقيه‌

شاخص مهم ديگرمكتب سياسى امام بزرگوار ما پاسدارى از ارزش‌هاست، كه مظهر آن را امام بزرگوار درتبيين مسئله ولايت‌فقيه روشن كردند. از اول انقلاب اسلامى‌و پيروزى انقلاب وتشكيل نظام اسلامى، بسيارى سعى كرده‌اند مسئله ولايت‌فقيه را نادرست، بد و برخلافواقع معرفى كنند؛ برداشت‌هاى خلاف واقع و دروغ و خواسته‌ها و توقعات غيرمنطبق با متننظام سياسى اسلام و فكر سياسى امام بزرگوار. اينكه گاهى مى‌شنويد تبليغات چى‌هاى مجذوب دشمنان اين حرف‌ها را مى‌پراكنند، مربوط به امروز نيست؛ از اول، همين جرياناتو دست‌آموزها و تبليغاتِ ديگران اين حرف‌ها را مطرح مى‌كردند. عده‌اى سعى مى‌كنندولايت فقيه را به معناى حكومت‌

نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 211
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست