نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن جلد : 1 صفحه : 184
اينگونه اقدامات در عصر پهلوى دوم در قالب «كاخ جوانان» توسعه
بيشترى يافت. حضور افراد منحرف و فاسدى همچون فرخ روپارساى[1]
و منوچهر گنجى در رأس وزارت آموزش و پرورش، خود گوياى اين انحرافات است.
براى نمونه، فرخروپارساى، اين بهايى فاسد بهعنوان وزير آموزش و
پرورش در دولت هويدا، ديدگاهش در تربيت و پرورش فرزندان ايران چنين است:
بكارت براى دختران چه معنا دارد؟! مگر در اروپا و آمريكا دختران
باكره هستند؟! ....[2]
انقلاب اسلامى، اين جريان، افراد و برنامههاى فاسد را از نظام
آموزشى و پرورشى كشورمان حذف كرد. نسل جوان دانشآموز با 36 هزار شهيد در دفاع
مقدس، تأسيس انجمنهاى اسلامى، بسيج دانشآموزى، كانونهاى فرهنگى- ورزشى، علمى و
جزاينها، جملگى بيانگر ارتقاى آموزش و پرورش در ايران اسلامى است. 362 مدال
المپيادهاى علمى جهان در اين دوره در مقايسه با عصر پهلوى و عدم حضور حتى يك جوان
دانشآموز در المپيادهاى علمى دنيا، حكايتگر تربيت علمى و فرهنگى ايران امروز است.
اما درخصوص نهاد «دانشگاه» و نسل جوان دانشجو وضعيت اسفناكتر بود.
در نظام دانشگاهى عصر پهلوى غربگرايى و ترويج ابتذال به جاى خودباورى و توسعه علم
و فرهنگ حاكم بود. سوليوان، سفير آمريكا در تهران درباره نظام دانشگاهى ايران
مىنويسد:
... دانشگاه تهران كه در مركز اين سيستم قرار داشت، به وسيله رضاشاه
تأسيس شده و هدف وى از تأسيس اين دانشگاه ترويج فرهنگ غربى در ايران بود ....[3]
در اين راستا، جريان وابسته فراماسونرى با نفوذ در نظام دانشگاهى اين
مأموريت را بهخوبى انجام داد. براى نمونه، هوشنگ سيحون، فراماسونر فاسد، سالها
بهعنوان استاد و رئيس دانشكده هنر دانشگاه تهران در بىهويت كردن نسل جوان دانشجو
برنامهريزى نمود.
دانشكده هنرهاى زيبا در سال 1343 ش طى بخشنامهاى ميزان
حقالزحمهمدلهاى زنده
[1]. بنگريد به: مركز بررسى اسناد تاريخى وزارت
اطلاعات، زنان دربار به روايت اسناد ساواك( فرخروپارساى).
[2]. محمدحسن طباطبايى، نفوذ فراماسونرى در مديريت
نهادهاى فرهنگى دهه 1340، ص 209.
[3]. ويليام سوليوانو آنتونى پارسونز، خاطرات دو
سفير، ص 107.
نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن جلد : 1 صفحه : 184