responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 177

ج) بررسى عملكرد ساختار فرهنگى‌

با توجه به مباحث گذشته- در مورد هدف و برنامه رژيم پهلوى از تغيير در ساختار فرهنگى مردم مسلمان ايران و از سوييتحول عظيمى كه با «انقلاب اسلامى» در ايران پديد آمد- اينك براى روشن‌تر شدن فضاى ضدفرهنگى و اقدامات رژيم پهلوى در اين زمينه، به برخى از عملكردهاى آنان در عرصه‌هاى گوناگون فرهنگى مى‌پردازيم تا تحول پديدآمده در عصر جمهورى اسلامى روشن‌تر گردد.

1. فرهنگ مكتوب‌

در عرصه فرهنگ مكتوب كه همان مطبوعات و كتاب است، با كارنامه سياه و مبتذلى از رژيم پهلوى روبه‌روييم. چاپ و توزيع گسترده نشرياتى همانند «زن روز»، «سپيد و سياه»، «دختران و پسران»، «اين هفته» و «تهران مصور» با عكس‌ها و مطالب مستهجن و ضداخلاقى توسط فاسدترين افراد، خود گواه اين ادعاست. براينمونه، جواد علاميردولو- كه از سوى هويدا همراه برادرش در عرصه «قوّادى» براى محمدرضاشاه فعاليت مى‌كرد-[1] صاحب امتياز و مديرمسئول مجله مستهجن «اين هفته» بود كه همكارانى همچون مهرانگيزكار، سيامك پورزند و نيز ر. اعتمادى را در كنار خود داشت. ساواك در گزارشى به تاريخ 22/ 2/ 1338 درباره او مى‌نويسد:

جوادعلامير پسر احتشام السلطنه معروف كه چند سال پيش با تهديد هفت تير، دختر خواهر خويش را مورد تجاوز قرار داد، در حال حاضر جمعيت اگزيستا نسياليست‌ها را در ايران تشكيل داده است و آن را رهبرى مى‌كند. نامبرده در روزنامه و مجله و اصولًا مؤسسه اطلاعات به كار مترجمى اشتغال دارد. زن نامبرده معروفه است و با خودفروشى زندگى مى‌كند. علامير مورد سوءاستفاده مردانى كه انحراف جنسى دارند، قرار مى‌گيرد. محل تشكيل اين جمعيت در شميران است ....[2]

همچنين مجيددوامى، از جاسوسان سازمان‌

C. I. A

نيز سردبير مجله فاسد «زن روز» بود


[1]. دفتر پژوهش‌هاى مؤسسه كيهان، نيمه پنهان( روزنامه‌نگاران جاسوس)، ج 18، ص 15.

[2]. همان، ص 13.

نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 177
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست