responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فقرات فقهيه نویسنده : شريفي اشکوري، الياس    جلد : 1  صفحه : 482

پوست سنجاب‌[1] نماز نخوانند.

804- اگر نمازگزار با لباسى كه نمى‌داند يا فراموش كرده است كه آن لباس كه از حيوان حرام گوشت تهيه شده است نماز بخواند، نمازش صحيح مى‌باشد.

شرط پنجم- لباس مرد نمازگزار طلاباف نباشد:

805- لباس مرد نمازگزار نبايد طلاباف باشد، و پوشيدن لباس طلاباف براى مرد در هر حال- چه در حال نماز و چه در غير حال نماز- حرام است، و نماز با آن باطل مى‌باشد؛ ولى پوشيدن آن براى زن در هر حال- در نماز و در غير نماز- اشكال ندارد.

806- مقياس در پوشيدن طلا آن است كه طلا بر بدن احاطه كند، پس براى مرد پوشيدن انگشتر و دستبند و گردنبند طلا حرام است، و نماز خواندن با آنها باطل مى‌باشد؛ ولى گذاشتن دندان طلا و دوختن دكمه طلا و بستن ساعت طلا با بند غير طلا به مچ و دوختن مدال طلا بر دوش يا سينه لباس اشكال ندارد، و همچنين نماز خواندن در زير لحاف طلاباف و يا خوابيدن در زير آن براى مرد ممنوع است؛ ولى نماز خواندن يا خوابيدن بر فرش و تشك طلاباف اشكال ندارد.

807- اگر مردى نداند يا فراموش كند يا شك داشته باشد كه انگشتر يا لباس او از جنس طلا است، و با آن نماز بخواند، نمازش صحيح است.

808- پوشيدن طلا براى پسر بچه مميّز حرام نيست؛ لكن أحوط است كه با آن نماز نخواند.

شرط ششم- لباس مرد نمازگزار ابريشم خالص نباشد:

809- لباس مرد نمازگزار- حتى عرقچين و بند شلوارش- نبايد ابريشم خالص باشد، و در غير نماز هم پوشيدن ابريشم خالص براى مرد حرام است، و همچنين است براى خنثاى مشكل؛ ولى پوشيدن لباس ابريشم براى زنان در هر حال اشكال ندارد.

810- اگر تمام آستر لباسى يا مقدارى از آن ابريشم خالص باشد، پوشيدن آن لباس براى مرد حرام است، و نماز در آن باطل مى‌باشد.


[1] - سنجاب حيوانى است به اندازه بچه گربه، كه دم دراز و پُر مو دارد، و موهاى بدنش بسيار نرم است، اين حيوان أزرق يا خاكسترى رنگ است، و بالاى درختهاى بزرگ مى‌رود.

نام کتاب : فقرات فقهيه نویسنده : شريفي اشکوري، الياس    جلد : 1  صفحه : 482
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست