responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مباحث علمى دينى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 284

اين حالت، قهرا براى آنست كه نعمت‌هاى بهشتى براى آن‌ها پيوسته تازه و لذت‌آور است و سير و خسته نمى‌شوند[1].

معاد روحى آنست كه پس از تشكيل جسم به نحويكه اين دانشمند و غير او گفته‌اند، روح به بدن تعلق گيرد و ظاهرا بدن برخزى او از بين مى‌رود.

البته ايرادى ندارد كه بدن مادى قيامت با بدن دنياى فعلى ما به تناسب اختلاف اوضاع طبيعى كره زمين و كره حساب و كره بهشت و يا كره دوزخ، فرق داشته باشد.

روح مجرد آدمى قبل از تعلق او به بدن در رحم مادر، و در دنيا و به بدن برزخى پس از قطع علاقه او به بدن مادى دنيوى، و اضمحلال آن، پس از تعلق او به بدن مادى اخروى و از بين رفتن بدن برزخى، به حال خود با اختلاف صفات و معلومات و نشآت باقى و زنده بوده و در بهشت و يا دوزخ نيز ابدى مى‌باشد، و خداوند بر او إفاضه وجود مى‌نمايد و معاد جسمانى مهم‌تر و مشكل بوده كه قرآن آنرا بيان فرموده است.


[1] - قاموس قرآن ج 6/ 63 تا 67.

نام کتاب : مباحث علمى دينى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 284
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست