نام کتاب : قانون احوال شخصيه شيعه از آغاز تا انجام نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 118
درست است و هيچ اشكالى ندارد. زن و مرد مىتوانند
باهم شرط نمايند و هيچ عيبى هم ندارد. بشرط آنكه شرطهاى دو طرف مخالف احكام اسلام
نباشد.
خبر نگار روز نامه هشت صبح:
جناب
اقاى محسنى! مىخواهم بپرسم كه در طرح و تدوين قانون احوال شخصيه زنها چه قدر نقش
داشتهاند و اگر نقش نداشتهاند چرا و به چه دليل؟ موضوع ديگر اينكه؛ اين قانون
مسلما بيشتر به زنها مربوط مىشود، چرا يك زن در اينجا صحبت نمىكند تا از اين
قانون حمايت و پشتيبانى خود را اعلام نمايد؟
جواب:
ما
طومارهاى بسيار طولانى، از زنها داريم كه زنها توسط اين طومارها حمايت قاطع خود را
از قانون احوال شخصيه اعلام نمودهاند.
حالا
شما اين طومارها را خوب ببينيد كه چه قدر امضا در اين طومار ها ديده مىشود. اينها
را همه زنها فرستادهاند و طومارهاى زيادى در ولايات و ولسوالىها نوشته شده است
كه ما آنها را به كابل نياوردهايم. همين طومارهاى حاضر را شما ببيند كه چه قدر
زياد است. اينها را همه زنهاى دانشمند، امضاء كردهاند. و معنايش اينست كه ما
احوال شخصيه مذهبى خود را بدون كم و زياد مىخواهيم و هيچگونه تغيير در آن را قبول
نمىكنيم.
نام کتاب : قانون احوال شخصيه شيعه از آغاز تا انجام نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 118