نام کتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 356
به نظر نگارنده لازم نيست درباره
انبياء و امامان سلام الله عليهم اجمعين نيز زياده روى صورت گرفته و از مدارك ضعيف
و مجهول براى آنان معجزات بتراشيم، فرد حقطلب هميشه بايد از اصول علمى عقلى و
نقلى معتبر عدول نكند، زيرا افراط علامت نادانى و خامى نفس است گاهى اعتقاد مفرط
به فردى شخص معتقد را وادار مىكند كراماتى را درباره طرف باور نمايند.
ولى
بايد متوجه بود كه تفريط در نفى معجزات و كرامات سببى جز عقده حقارت و ظلمت باطن
شخص ندارد خداوند ما را به راه راست برقرار بدارد.
بهرحال
ما بايد به اين موضوع باور داشته باشيم كه زندگانى انبياء و ائمه (عليهم السلام)
بر خلاف پندار عاميانه كه اكثر اهل علم مبتدى و حتى متوسط به آن مبتلا هستند غالبا
عادى بوده كه قوانين عمومى طبيعى و اجتماعى (و غير ممنوع از نظر شرع) بر آنها
منطبق مىشده و معجزات آنان حالت استثنائى داشته است، و الله الهادى.
يك
ايراد مهم لفظى
7-
در ص 165 چنين مىگويد: و نيز گفتيم وحى مخصوص انبياء (عليهم السلام) نيست زيرا
خداى تعالى در قرآن به مادر موسى در آيه (7) سورهى قصص، و به حواريين حضرت عيسى
در آيه 114 سوره مائده وحى فرموده است، بنابراين هيچ استبعادى ندارد كه خداى تعالى
با اوليائيش به وسيله وحى سخن بگويد ...
نام کتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 356