براى ما شفاعت كنند و آنان را
به خداوند نزديك كنند كه قدرت آن را نداشتند و لذا مشرك شدند.
اين
خلاصه چيزى است كه محمد بن عبدالوهاب و پيروان او گفته اند، وجه اول كه بيهودگى
وساطت وشفاعت است، درست مخالف صريح قرآن مجيدمى باشد به اين دو آيه مباركه توجه
كنيد:
ترجمه:
«هرگاه به منافقين گفته شود بياييد كه براى تان رسول خدا (ص) استغفار كند،
سرهايشان را مى پيچند و بنگرى با تكبر روى مى گردانند.» مى بينيد كه قرآن وجود
پيامبر خدا را به عنوان واسطه وشفاعت گر براى آمرزش گناهان به منافقين معرفى مى
كند و آنان نمى پذيرند. استغفار رسول الله (ص) همان طلبيدن مغفرت از پروردگار است
كه معناى شفاعت است و نپذيرفتن آن كار منافقان مى باشد.
ترجمه:
و اگر آنان (اهل كتاب) هنگامى كه بر خود ستم (يعنى معصيت) كرده اند نزد تو بيايند
و استغفار كنند و رسول هم براى آنان استغفار كنند همانا خداوندرا بسيار «قبول
كننده توبه ومهربان» مييابند.
ملاحظه
مى نماييد كه خداوند به اهل كتاب مى فرمايد كه واسطه پذيرفتن توبه شما و مهربانى
خداوند به شما دو چيز است:
اول-
آمدن شما نزد رسول خدا (ص)
دوم-
استغفار و شفاعت رسول خدا (ص). مى بينيد فتاوى تندروان افراطى مخالف صريح قرآن
مجيد است، خداوند خودش بعضى از