responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تسنيم نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 18

عبادت تعظيم و دعاى طرف بعنوان خالق است چنانچه در سوره احقاف مى‌فرمايد: قُلْ أَ رَأَيْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَرُونِي ما ذا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّماواتِ ... بگو چيزهائى را كه بجاى اللّه مى‌خوانيد بمن نشان بدهيد چه را در زمين آفريده‌اند و چه تاثيرى در آسمانها دارند؟ از آيه مباركه بخوبى دانسته ميشود كه علت استحقاق عبادت و دعاء خالقيت است. و دليل استحباب آن آيه مباركه‌ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ‌. و روايات زيادى كه در مجموع آنها و نظائر آنها وارد شده است ميباشد.

بلى اگر كسى پيغمبر اكرم (ص) يا امامى را بعنوان خالق و رب تعظيم كند، چه در حال حيات و چه در حال ممات، غير خدا را عبادت كرده و از اسلام بيرون مى‌رود ولى هيچ مسلمانى چنين اعتقادى ندارد چون براى همه روشن است كه حضرت محمد مصطفى بنده و رسول خدا است نه خالق و رب، بلكه مخلوق و مربوب خداوند است.

ولى جمعى ميگويند كه بزرگان وهابيها نيز متوجه مطلب هستند لكن آنها به اين داد و فغان خود اهداف ديگرى دارند تا جهان اسلام را در مسائل جزئى مشغول و مسلمانان را بجان هم بيندازند و ثروتهاى آنان به شكم غربيها سرازير شود كه فعلا سرمايه و ثروت كشورهاى ثروتمند عربى چنين ميشود، نگارنده صحت اين كلام را بعهده خواننده‌هاى تيزهوش ميگذارد و خود حكمى صادر نميكند ولى از طرفداران اين فرقه برادرانه تقاضا دارد كه تسليم اين فرقه نشوند و به شعارهاى دروغين آنان اعتماد نكنند و قرآن و سنت و سيره مسلمانان را در صدها سال گذشته عميق‌تر مطالعه كنند بعدا تصميم خردمندانه بگيرند تا خداى نخواسته اولا عقايد و دستورات اسلامى را وارونه و كج نفهمند و ثانيا پدران و اجداد مسلمان خود را كه با عقايد اسلامى پاك خود از دنيا رفته‌اند مشرك ندانند و ثالثا قسمت عمده مسلمانان جهان- باستثناى چند هزار وهابى- را خارج از اسلام ندانند، «وَ ما عَلَيْنا إِلَّا الْبَلاغُ الْمُبِينُ».

نام کتاب : تسنيم نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 18
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست