responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : انوار هدايت نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 185

قرن حاضر نوع بت‌پرستى فرق كرده است. در بعضى مناطق گاو را پرستش مى‌كنند و در بعض مناطق حيوانات ديگر را پرستش مى‌نمايند. در آمريكا آلت تناسلى انسان را مى‌پرستند و در شهر موصل در شمال عراق، شيطان را پرستش مى‌كنند (آن‌ها شيطان را خدا مى‌دانند و يزيد ابن معاويه را پيغمبرش مى‌دانند) به هرصورت هركدام چيزى را مى‌پرستند. اما عده‌اى ديگر نيز هستند كه بت‌پرستى شان به‌گونه ديگر است كه به آن مى‌گويد: بت‌پرستى مدرن؛ بت‌پرستى مدرن، يعنى طلا پرستى، سكه پرستى، پول پرستى و دالر پرستى. اين آتشى كه در قرن بيست و يكم، در سراسر جهان شعله‌ور شده است به‌خاطر بت‌پرستى مدرن است. اين ركود اقتصادى كه سراسر جهان را فراگرفته است و خصوصاً جهان غرب را به شدّت تكان داده است از كجا پيدا شده؟ از بت‌پرستى مدرن پيدا شده است.

تمام بانك‌هاى بزرگ چند مليتى و فرا ملّيتى، اكنون سود مى‌گيرند و تمام فعاليت آن‌ها براى سود گرفتن است. سود گرفتن يعنى بت‌پرستى. آنان با خداى واحد قهارجل جلاله اعلام جنگ كرده‌اند. چرا در دين مقدس اسلام از سود گرفتن و ربا خوردن منع شده است؟ براى اين‌كه ربا خوارى را به منزله جنگ با خدا مى‌داند. عدالت اجتماعى با سود گرفتن از بين مى‌رود. وقتى‌كه در آمريكا مبلغ چهل و پنج ميليارد دالر را به يك بانك قرضه دادند باز هم از ور شكستگى نجات نيافت و هفتاد هزار كارمند خود را از كار اخراج نمود، چرا اخراج نموده؟ براى اين‌كه نمى‌توانست معاش آن‌ها را پرداخت كند. غربى‌ها چنگال‌هاى خونين خود را در سراسر دنيا دراز كرده بودند و صدها هزار كارمند داشتند تا خون ملت‌ها و دولت‌هاى كوچك و بى‌لياقت را بياشامند.

كسانى‌كه تبليغات اين بانك‌ها را طراحى مى‌كنند، مبلغ هنگفتى را ماهانه مى‌گيرند. از يكى از راديوها شنيدم كه مى‌گفت: يك نفر كارمند از كارمندان يكى از

نام کتاب : انوار هدايت نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 185
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست