نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 381
نوجوان را به سمت دوستان همجنس خود كشانده و به همجنسگرايى انجاميده
است.
در
دوران نوجوانى، همسالان، نقش مهمّى در شكل دادن به شخصيت و ويژگىهاى رفتارى
نوجوانان ايفا مىكنند. اگر همسالان، نمونه خوبى براى رفتار وى نباشند، ممكن است
باعث به انحراف كشاندن نوجوان گردند. متأسّفانه والدين به نقش ارتباطى و كمكى خود
توجّهى ندارند. در اين مورد- همانگونه كه دبس[1]،
به خوبى بيان مىكند-، بايد نوجوانان را از معاشرتهاى مشكوك منع نمود،[2]
و هيچ بهانه و عذرى را در اين بابت نپذيرفت. ضمنا بايد متوجّه گوشهگيرىها و
انزواى رفتارى نوجوان خود بود. چهبسا ممكن است كه اين گوشهگيرى، به استمنا،
كشيده شدن به سمت همجنس و انحراف در رفتار جنسى بينجامد. از نظر كلينيكى، همجنسبازى
در نوجوانان، با بزرگسالان تفاوت بسيارى دارد و با آموزش دوباره و صحيح مىتوان
روابط سالم جنسى را جايگزين آن كرد.
دو.
سببشناسى پارافيلياها
در
زمينه علّتشناسى «پارافيلياها»، دو مكتب روان تحليلگرى و رفتارگرايى.
اظهارنظرهايى
داشتهاند؛ ولى هيچكدام از اين نظرگاهها در تبيين كامل اين اختلالات، موفّق
نبودهاند.
به
اعتقاد فرويد، مفاهيم «تثبيت»، «نيروگذارى در موضوع» و «انتخاب موضوع جنسى»،
تلاشهايى هستند براى توصيف و توجيه اين نكته كه: چگونه برخى موضوعات براى برخى
افراد، سرشار از جذّابيت شهوانى مىشوند؟ نيروگذارى روانى اشاره دارد به شارژ كردن
يك موضوع خنثا، با انرژى روانى مثبت يا منفى. در مورد «نيروگذارى روانى مثبت»،
ليبيدو، يا سائق جنسى، جذب موضوع شده و اين موضوع، دوستداشتنى مىشود. در مورد
«نيروگذارى روانى منفى»، موضوع،