responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 331

كذلك ما أشبه الشّعور ....[1]

خداوند، نگاه به موهاى زنان باحجاب متأهّل و مجرّد را حرام كرده است؛ چون باعث تحريك مردان مى‌شود و اين تحريك، آنها را به تباهى و حالت‌هاى روانى نامطلوبى مى‌كشاند كه به كارهايى كه حلال و زيبا نيست، دست مى‌زنند. به همين علت، نگاه به متعلّقات ديگر زنان نيز حرام است.

حضرت عيسى عليه السّلام نيز فرمود:

إيّاكم و النّظرة فإنّها تزرع فى القلب و كفى بها لصاحبها فتنة.[2]

از نگاه حرام بپرهيز؛ زيرا كه در دل، چيز نامطلوبى را مى‌كارد كه همان، براى فتنه‌انگيزى (و وادار شدن به نابه‌هنجارى‌هاى بدتر) نگاه‌كننده، بس است.

از جمله مصاديق نظربازى- كه نابه‌هنجارى جنسى در ارتباط با جنس مخالف محسوب مى‌شود-، تمايل زن، به ديدن آميزش مرد با مرد است كه خود را به اين طريق، به استشها مى‌رساند و لذّت مى‌برد. امام صادق عليه السّلام در حديثى، براى يكى از مواليان خود، نابه‌هنجارى‌هايى را كه افراد در زمان‌هاى آينده، به آن مبتلا مى‌شوند، تبيين مى‌كند و مى‌فرمايد:

و رأيت المرأة تصانع زوجها على نكاح الرّجال.[3]

(در آينده) مى‌بينى زنى را كه اظهار خوشايندى مى‌نمايد و چاپلوسى شوهرش را مى‌كند تا او به آميزش با مردان ديگر بپردازد.

اين پيش‌بينى امام صادق عليه السّلام امروزه مصداق پيدا كرده است. زن‌هايى هستند كه تمايل شديد خود را به ديدن لواط و همجنس‌گرايى مردان ابراز داشته‌اند و ازاين‌رو، به دنبال به دست آوردن فيلم‌ها و برنامه‌هاى ماهواره‌اى هستند كه اين نوع فحشا را نشان مى‌دهند.[4]


[1]. علل الشرائع، ج 2، ص 565؛ عيون أخبار الرضا عليه السّلام، ج 1، ص 104؛ بحار الأنوار، ج 104، ص 34، ح 12.

[2]. بحار الأنوار، ج 104، ص 41، ح 50؛ المحاسن، ج 1، ص 110.

[3]. الكافى، ج 8، ص 39؛ وسائل الشيعة، ج 16، ص 276.

[4]. اشاره به مواردى است كه افراد، در كيلينيك‌هاى روان‌درمانگرى در برخى از شهرستان‌ها ابراز داشته‌اند.

نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 331
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست