responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 272

پيچيده‌اى، بر فرزندى كه در اين‌حال، نطفه‌اش منعقد مى‌شود نيز تأثير خواهد گذاشت.

هيلور (نويسنده يونانى) در كتابش به نام داستان حقه‌هاى عجيب ملكه، «پرسينا» را آورده كه فرزندى سفيد به دنيا آورد، با آن‌كه خود و همسرش هردو «هيدايى (سياه‌پوست)» بوده‌اند و در شجره‌نامه‌هايشان اثرى از هيچ سفيدپوستى نبوده است؛ امّا بعدا معلوم مى‌شود كه ملكه، به مردى سفيدپوست علاقه داشته است و در موقع آميزش، او را تصوّر مى‌كرده است.[1]

ب- فرايند رابطه جنسى‌

فرايند برقرارى رابطه جنسى زن و مرد پس از فراهم‌سازى شرايط مكانى، زمانى و روانى- عاطفى، تحقّق مى‌يابد. آمادگى زوجين براى اجراى بهينه اين فرايند، با آگاهى‌هاى لازم از يكديگر، در ارتباط با نيازها، احساسات و حقوق خودشان، ارتقابخشى نگرش عاطفى آنان، رشد نگرش صحيح در رفتار جنسى بين آن دو و افزايش توانمندى در مهارت‌هاى ارتباطى، ميسّر مى‌گردد.

فرآيند رابطه جنسى، از مرحله «انگيزش» آغاز مى‌شود، سپس «تشديد» مى‌گردد و به «ارگاسم» مى‌رسد و بعد «فروكش» مى‌كند. تفاوت‌هاى جنسى زن و مرد در اين چهار مرحله، از اهميّت زيادى برخوردار است كه در ادامه، به بررسى آنها مى‌پردازيم.

1. مرحله انگيزش‌[2]

مرحله انگيزش دوره پاسخ جنسى پسر، ممكن است كه از هر منبع تحريك جسمى يا روانى‌اى پديد آيد. عامل تحريكى، تأثير عمده‌اى در برقرارى افزايش كافى نقش جنسى و ادامه دوره پاسخ جنسى دارد. اگر تحريك، متناسب با توقّعات پسر


[1]. ازدواج، مكتب انسان‌سازى، ص 177.

[2].Phase Ecitement

نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 272
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست