نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 143
بىشرمى، جاى حيا را مىگيرد و نوجوانان، اعتمادشان از واقعيت و خوبى
و روشنى سلب مىگردد. خصوصا اين حالت روحى (يعنى خشونت، بىعلاقگى و سستى) در
نتيجه فساد اخلاق و احساس زودرس جنسى و خطر ابتلا به بيمارىهاى مقاربتى، نوجوانان
را به بزهكارى مىكشاند.
بنابراين،
حتّى در كشورهايى كه ارتباط دختر و پسر و دوستى آنها با يكديگر بلا مانع است،
اذعان دارند كه تماس جنسى زودرس، پيامدهاى ناخوشايندى دارد و امر مطلوبى نيست. ولى
باتوجّه به گفته كينزى در مورد نيرومندى ميل جنسى در نوجوانان پسر،[1]
قرار دادن دختران و پسران نوجوان در كنار هم و سپس دستور دادن به آنها كه از
ارتباط جنسى باهم خوددارى كنيد، درست مانند قرار دادن پنبه و آتش در يكجا و
انتظار نسوختن پنبه است. اين حرف، بيشتر به شوخى شبيه است تا يك واقعيت. بنابراين،
مجاز دانستن ارتباط دختر و پسر در جوامع اروپايى، بيشتر ناشى از واقعيت زندگى
اجتماعى آنهاست، نه پسنديده بودن اين امر.
نظر
اسلام، بر اين امر استوار است كه پيشگيرى، بهتر از درمان است و علاج واقعه را قبل
از وقوع مىكند. همانطور كه دستور تحريم كامل شرب خمر مىدهد، يا استمنا را كاملا
حرام مىكند، از ابتداى بلوغ دختر و پسر و شروع به نيرومندى ميل جنسى، روابط دختر
و پسر را محدود مىكند و دستورهايى مبنىبر به حد اقل رساندن تحريكات جنسى مىدهد؛
زيرا تا وقتى كه نوجوان و جوان، از نظر جنسى، تحريك نشده باشد، مشكلى در پيش
نخواهد بود؛ امّا اگر تحريك شد و اميال جنسى او طغيان كرد، خوددارى و كنترل مشكل
است. بنابراين، والدين بايد نوجوانان خود (بويژه دختران) را از پيامدهاى نامطلوب
بىبندوبارى و ارضاى غيرمشروع اين ميل، به هر طريقى كه باشد، آگاه سازند. بايد
يادآور شد كه بسيارى از روايات وارد شده در اين بحث، با همين مأموريت صادر
شدهاند.
[1]. روانشناسى و تربيت
جنسى كودكان و نوجوانان، ص 148.
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 143