نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 107
ايفا كند و از اجراى نقشهاى جنس ديگر، خوددارى نمايد.
سه.
از هرگونه تبعيض، نسبت به فرزند دختر يا پسر بايد خوددارى شود.
پيامبر
صلّى اللّه عليه و اله با اشاره به حفظ عزّت و ارزشمندى فرزند و عوارض روانى
عملكردهاى نامطلوب، نسبت به دختر فرمود:
من
كانت له أنثى فلم يؤذها و لم يهنها و لم يؤثر ولده عليها أدخله اللّه الجنّه.[1]
كسى
كه فرزند دخترى داشته باشد و او را اذيت نكند و توهين نكند و پسر را بر او ترجيح
ندهد، خداوند، او را وارد بهشت مىكند.
در
اين حديث، چند نكته وجود دارد: الف. سه رفتار نامطلوب برخى از والدين نسبت به
دخترانشان مورد توجّه قرار گرفته و از اينكه رفتارهايى از خود بروز دهند كه
دخترشان را «آزار» دهند و يا احساس «تحقير» كنند و يا بين آنها و پسرانشان «تبعيض»
روا دارند، برحذر داشته شدهاند.
ب.
اين رفتارها چون آثار نامطلوب روانى روى دختر مىگذارد، جايز نيست و چنين والدينى
را جهنّمى مىسازد. باندورا (1969 م) در مورد سببشناسى اختلالات جنسى (از جمله
مبدّلپوشى جنسى)، معتقد است كه والدين، خودآگاه يا ناخودآگاه، با تأكيد و ارائه
الگوهاى جنسيتى مشخّص، زمينه تمايل فرزندشان به پوشيدن لباس جنس مخالف و ارضاى
جنسى از اين طريق را از كودكى، در او پىريزى مىكنند.
ج.
اثر كنترل نفس و انجام ندادن اين نوع رفتارها از سوى والدين، ضمانت خداوند، براى
ورود والدين به بهشت محسوب مىشود.
امام
صادق عليه السّلام در جواب كسى كه از تزيين همسر و فرزندان، با طلا و جواهر سؤال
مىكند، باتوجّه به آموزش نقش جنسيتى دختر و پسر، اقدام پدر، مبنى بر تزيين همسر و
دختر و خوددارى از تزيين پسر را مطلوب دانسته، مىفرمايد: