responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 385

واژه‌هايى را به عنوان نمونه از قرآن آورده و توضيح داده است.

در پايان، دو ضميمه براى پايان‌نامه ذكر مى‌كند: ضميمه اوّل، كتاب‌شناسى وجوه و نظاير و غريب قرآن، و ضميمه دوم، معجم واژگان وجوه و نظاير و غريب قرآن در آثار اهل بيت عليهم السلام است.

460. وظايف كارگزاران از ديدگاه امام على عليه السلام‌

، زهرا فهميده وطن دوست، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين تهران، استاد راهنما: دكتر منصور پهلوان، استاد مشاور: دكتر مجيد معارف، 1382، 240 ص.

اهداف نگارنده اين پژوهش، بازشناسى گوشه‌اى از ابعاد سيره علوى و ارائه نمونه عينى سياستمدارى امام على عليه السلام، در ارتباط با كارگزاران در دو بعد فردى و اجتماعى است.

رساله وى، در بردارنده رهنمودهاى اخلاقى و سياسى حضرت على عليه السلام به كارگزاران مختلف حكومتشان است، و آن را در دو بخش: كلّياتى در باره كارگزاران و وظايف اجتماعى كارگزاران تدوين نموده است.

در بخش اوّل، عهده‌دار روشن نمودن جايگاه كارگزاران از ديدگاه امام على عليه السلام و ويژگى‌هاى مثبت و منفى است. در اين بخش، به تبيين جايگاه مديريت در اسلام، مفهوم وظايف، كارگزاران و ملاك‌هاى نصب كارگزاران از منظر امام على عليه السلام پرداخته است. بخشى از دستورات حضرت به كارگزاران كه جنبه محورى داشته و كليه آنان را در بر مى‌گرفته و همچنين بخش ديگرى از دستورات را كه طبقه خاصى از كارگزاران را شامل مى‌شده در بخش دوم در پنج فصل ارائه نموده است، به طور كلى در اين بخش به تبيين و تعريف وظايف كارگزاران در زمينه‌هاى فرهنگ، اقتصاد، امنيت و دفاع، قضا و حكومت پرداخته است.

461. وظايف متقابل زن و شوهر در قرآن و حديث‌

، پروانه امامى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده الهيات و معارف اسلامى، دانشگاه آزاد اسلامى (واحد تهران شمال)، استاد راهنما: دكتر سيّد محمّد باقر حجتى، استادان مشاور: دكتر عليرضا فيض و دكتر على مهدى زاده، 1373، 212 ص.

در اين رساله، به عنوان مقدمه، بحث انتخاب همسر به عنوان يك سنّت الهى مطرح شده، سپس اهداف ازدواج در اسلام بيان شده است. سپس، وارد بحث اصلى يعنى‌

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 385
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست