responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 357

بخش ششم، در باره اصناف يارى‌شوندگان است كه عبارت‌اند از: پيامبران، مؤمنان، رهروان رهبران راستين و فرودستان مؤمن.

بخش هفتم را در باره چگونگى يارى‌رسانى به خدا تنظيم نموده است، و سه راه براى اين يارى‌رسانى پيشنهاد مى‌كند.

بررسى عوامل بازدارنده نصرت خداوند، مطالب بخش هشتم را تشكيل مى‌دهد. عوامل بينشى و عقيدتى، و عوامل رفتارى، دو عاملى است كه آن را شرح مى‌دهد.

در بخش نهم، به آثار نصرت خداوند، كه همان پيروزى نهايى حق بر باطل است، پرداخته، و حسن ختام رساله، قبل از نتيجه‌گيرى، شرح آيه «جَآءَ الْحَقُّ» در باره قيام حضرت مهدى (عج) است.

423. نظام حيات اخروى و ويژگى‌هاى كلّى آن از نگاه قرآن و حديث‌

، محمّد رضا شايق، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده علوم انسانى دانشگاه تربيت مدرس، استاد راهنما: دكتر محمّد على مهدوى‌راد، استاد مشاور: دكتر محمّد على لسانى فشاركى، 1381، 178 ص.

نگارنده رساله، بحثى پيرامون قوانين كلّى و ويژگى‌هاى جهان بعد از مرگ دارد، و در مجموعه خود تلاش كرده تا آن جا كه ممكن است، با بيانى استدلالى كه ريشه در آيات قرآن و روايات معتبر دارد، چهره واقعى جهان پس از مرگ را به تصوير بكشد. اين رساله، چهار فصل دارد:

در فصل اوّل، جهان برزخ را مورد بحث قرار داده، نبودن شفاعت و وجود رنج محض براى عده‌اى و شادى محض براى جمعى، وجود رنج و شادىِ آميخته براى افرادى ديگر، و نيز برخى اشتراكات برزخ با اين جهان، از اهم مباحث اين فصل است.

در فصل دوم، ويژگى‌هاى بعد از عالم برزخ را بررسى نموده است. نبودن تكليف و تزاحم و هيچ گونه رنج در بهشت، عدم كهنگى و فرسودگى در بهشت و دوزخ، شعور داشتن اجزاى بهشت و دوزخ، آزادى بى‌حد و مرز و رسيدن به نهايت آرزوها براى صالحان، و عظمت شگفت‌آور نعمت‌هاى بهشت يا عذاب دوزخ، از مباحث اين فصل است، كه تفاوت‌هاى بنيادين آن حيات ابدى را با اين زندگى موقت روشن مى‌سازد.

فصل سوم، بحثى است در اين موضوع كه كمال آدمى در آخرت به كجا ختم مى‌شود؟

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 357
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست