responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 300

در فصل سوم، بحث غيب وشهود را پيگيرى مى‌كند و اعتقاد مشركان را مبنى بر اين‌كه ملائكه، دختران خدايند و يا اين كه تنها، فرشته بايد پيامبر باشد، مورد تفحص و بررسى قرار مى‌دهد.

در فصل چهارم، صفات و كارهاى فرشتگان در قرآن و روايات را مطرح مى‌كند، و به مناسبت، مكان فرشتگان، تعداد آنها و امورى ديگر را بررسى مى‌كند.

در پنجمين فصل، به معرفى فرشتگان خاص مانند جبرئيل، ميكائيل، اسرافيل، ملك الموت و ... و كارهايشان مى‌پردازد.

در فصل ششم، به معرفى اجمالى دين زرتشت و فرشتگان آن پرداخته است. عناوين مورد بحث در اين فصل عبارت‌اند از: معرفى اديان الهى در قرآن، معرفى اجمالى دين زرتشت، اهورا مزدا، مجوس از ديدگاه قرآن و احاديث، و وجوه تشابه و تفاوت سروش و جبرئيل عليه السلام.

در فصل هفتم، دين يهود و فرشتگان آن را، اجمالًا معرفى كرده و در باره كتاب تورات و جايگاه فرشتگان در ميان فرقه‌هاى يهودى، مطالبى را بيان كرده است.

در فصل هشتم، به معرفى اجمالى دين صابئين و فرشتگان آن پرداخته است.

در فصل نهم، به معرفى اجمالى دين مسيحيت و فرشتگان آن مى‌پردازد.

در آخرين بخش رساله، با بررسى كلّ مطالب، نتيجه‌گيرى نهايى را بيان مى‌كند.

354. فضائل فاطمه عليها السلام از ديدگاه آيات و روايات‌

، اكرم ياسينى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشگاه آزاد اسلامى (واحد تهران شمال)، استاد راهنما: حجة الاسلام على حجّتى كرمانى، استادان مشاور: على اكبر غفارى و دكتر محمّد غفرانى، 1374، 173 ص.

اين مجموعه، حاوى امهات مسائل مربوط به تاريخ بانوى اوّل اسلام است، كه با رجوع به منابع معتبر شيعه و سنّى تنظيم شده است. احاديث گردآورى شده، از قديمى‌ترين اسناد و مدارك بوده، و گاه براى حصول اطمينان بيشتر در خصوص يك مطلب، چند سند را در پاورقى ارائه نموده است.

در مورد فضائل و مناقب نيز عمدتاً از منابع اهل سنّت استفاده نموده، اما نه به اين دليل كه چنين مطالبى در منابع شيعه وجود ندارد، بلكه استفاده از مدارك اهل سنّت، روشنگر

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 300
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست