responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 248

اسلامى كردن دانشگاه‌ها، بهترين راه، نقد عالمانه و محققانه نظريات غربى از منظر باورهاى دينى است.

در فصل اوّل، به بررسى طرح و كلّيات پرداخته، و فرضيه، هدف، واژگان كليدى، قلمرو و موارد مشابه ديگر را در اين فصل، مورد مطالعه قرار داده است.

در فصل دوم، عوامل و شرايط شكل‌گيرى نظريه رفتار ادارى، جايگاهى كه اين نظريه در زنجيره نظريات علم مديريت دارد، رويكردى در باب پاره‌اى از پديدآورندگان ادبيات مديريت، اختلاف ميان نظريه رفتار ادارى با ديدگاه‌هاى كلاسيك مديريت، و دليل توجّه سايمون در مطالعات گسترده خود به مقوله تصميم‌گيرى را بررسى مى‌كند.

فصل سوم اين پايان‌نامه، به‌بررسى ابعاد فراتئوريك نظريه رفتار ادارى مى‌پردازد.

در فصل چهارم، با توجّه به اهداف سايمون در تدوين نظريه رفتار ادارى، دو هدف را مد نظر داشته است: نخست، استخراج عناصر اصلى اين نظريه؛ دوم، بررسى الگوى پيشنهادى سايمون براى تدوين اصول ادارى.

وى، فصل پنجم را به ارزيابى عناصر چهارگانه مذكور از ديدگاه نهج البلاغه اختصاص داده است. در اين فصل، ابتدا اين عناصر را در قالب سه گزاره جمع‌بندى نموده وسپس، با ارائه شواهد متعدد از نهج البلاغه، نشان داده كه اين عناصر تأييد نمى‌شوند.

و سرانجام، در فصل ششم، به نتيجه‌گيرى و ارائه پيشنهادها پرداخته است.

293. زمينه‌هاى تاريخى خطبه‌هاى «نهج البلاغه»

، ابوالقاسم رضاپور، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده الهيات و معارف اسلامى دانشگاه تهران، استاد راهنما: دكتر سيّد محمّد باقر حجتى، استاد مشاور: حجة الاسلام محمّد على مهدوى‌راد، 1377، 297 ص.

قيق در باره شأن صدور خطبه‌هاى نهج البلاغه بر مبناى كتاب المعجم المفهرس لألفاظ نهج البلاغه، اثر مرحوم حجة الاسلام محمّد دشتى و نيز ايراد بعضى از بحث‌هاى تاريخى و زندگى‌نامه‌هاى افراد و اصحاب حضرت على عليه السلام، كه خطبه‌اى در باره آنها بيان گرديده، به منظور روشن‌تر شدن زمينه تاريخى آن خطبه، از مطالب گردآورى شده در اين پايان‌نامه است.

در نهج البلاغه، تنها 239 نه قسمت به نام خطبه نقل شده است، در صورتى كه مسعودى، حدود 480 مورد آمار مى‌دهد. به علاوه، اهتمام و شيفتگى طبقات مختلف را بر حفظ و

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 248
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست