responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 121

برنامه‌ريزى، مراحل برنامه‌ريزى از نظر بعضى دانشمندان، اركان پنجگانه در مراحل برنامه‌ريزى، طبقه‌بندى برنامه‌ريزى آموزشى، ديدگاه‌هاى متداول در برنامه‌ريزى.

نگارنده، سپس به مناسبت، بحثى را در باره سازماندهى و فروع آن، از قبيل موقعيت كارگزاران در سازمان و كيفيت برخورد آنان با ارباب رجوع و هماهنگى آنان با سازمان و ديگران را از ديدگاه دانشمندان و امام على عليه السلام مطرح كرده، و در پايان نيز به دليل رابطه سازماندهى و كارگزارى با رهبرى، نگاهى گذرا به رهبرى، مقام رهبر، ويژگى‌هاى فردى رهبر از منظر آيات و روايات، مى‌كند.

فصل سوم شامل اين مطالب است: تشريح واژه برنامه‌ريزى و رابطه آن با سازماندهى، تعريف ملاك اثربخشى در سازمان و خصوصيات مديران اثربخش، فوايد اين نظام و در ادامه نيز هدف از اين هماهنگى را به وسيله فرد يا گروه توضيح مى‌دهد.

144. بررسى و نقد روايات تحريف در كتاب «فصل الخطاب»

، محسن بيات، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده علوم انسانى دانشگاه تربيت مدرس، استاد راهنما: ابوالفضل شكورى، استاد مشاور: حجة الاسلام محمّد على مهدوى‌راد، 1373، 277 ص.

كتاب فصل الخطاب فى اثبات تحريف كتاب رب الأرباب، نگاشته ميرزا حسين نورى طبرستانى، معروف به محدّث نورى (1254- 1320 ق) است كه با ارائه دوازده دليل، مدّعى رهيافت تحريف از نوع كاستى در قرآن، به دست مخالفان ولايت اهل بيت عليهم السلام شده است.

در اين رساله، سعى شده است با اثبات بى‌اعتبارى منابع مورد استناد محدّث نورى و بررسى ميدانى آيات مورد ادّعا و يادكرد ديدگاه‌هاى بزرگان اماميّه، به شبهه تحريف قرآن پاسخ داده شود و كتاب مزبور، مورد نقد قرار گيرد.

در فصل نخست اين پايان‌نامه، كتاب فصل الخطاب و منابع آن و انعكاس آن در داخل و خارج مرزها، معرفى، شخصيت محدّث نورى از ديدگاه پاره‌اى از بزرگان و صاحب‌نظران مورد بحث قرار گرفته، منابع كتاب مورد نقد قرار گرفته، بهره‌گيرى دشمنان شيعه از اين كتاب، بيان شده است.

در فصل دوم، با بررسى گسترده اسناد روايت تحريف، شخصيت 38 تن از راويان اين‌

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 121
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست