responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 728

را ببُرند. اما اكنون وضع حجاز، آنچنان تغيير كرده كه فهد گفته است:

اگر اصول‌گرايانِ حجاز مى‌خواهند در سياست دخالت كنند، با آنها با شدتِ عمل برخورد خواهد شد.

فهد با اين حرفِ خود، در واقع تأييد كرده كه در حجاز عده‌اى اصول‌گرا وجود دارد.

همچنين فهد گفته است: قول مى‌دهيم كه در سياستمان تجديد نظر كنيم. به مردم آزادى بدهيم و قوانين جديدى تصويب كنيم كه در آنها حقوق مردمْ مراعات شده باشد.

اين رويدادها همگى خوشحال كننده هستند.

جناياتى كه در الجزاير صورت مى‌گيرد، دلِ انسان را آتش مى‌زند؛ اما اسلام در الجزاير به شدت در حال زنده شدن و رشد كردن و تسخير قلوب مردم است. اين امر، استعمار و امپرياليسم جهانى، آمريكا و فرانسه را به شدت نگران كرده است.

حوادث سودان نيز بسيار خوشحال كننده است. سودان به صورت يكپارچه در حالِ حركت به طرف اسلام است.

فروپاشى شوروى سابق و اسلام‌گرايىِ مردمى كه در جمهورى‌هاى مسلمان‌نشينِ اين كشور زندگى مى‌كردند نيز خوشحال كننده است. هر چيزى كه دشمنان اسلام را به اضطراب و نگرانى وا دارد، شادى‌بخش است.

طرفداران دروغين حقوق بشر اكنون براى ريشه‌كن كردن اصول‌گرايان، آبرويشان را زير پا مى‌گذارند و از انجامِ هيچ كارى خوددارى نمى‌كنند. اما به خدا سوگند كه اصول‌گرايان ريشه‌كن نخواهند شد.

(تكبير نمازگزاران و شعار «اسلام پيروزاست، شرق و غرب نابود است»)

ما مشكل‌ترين قسمتِ مسئله را كه بيدار شدنِ مسلمانان از خواب‌آلودگى و رها شدن از ترسى بود كه بر آنها مسلط بود، پشتِ سر گذاشته‌ايم. ان‌شاءالله خداوند، بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران را كه سنگِ اوليه اين بيدارى به دستِ او گذاشته شد، رحمت كند. او در مورد آمريكا گفت:

آمريكا هيچ غلطى نمى‌تواند بكند.

گفتم يك مطلب نگران كننده هم وجود دارد و آن يك قطبى شدنِ دنيا به ميدان‌دارى و رياستِ آمريكا است؛ خصوصاً با كينه‌اى كه آمريكا عليه اصول‌گرايى، اسلام و قرآن دارد و به حق معتقد است كه اصول‌گرايىِ اسلام مانع سيطره آمريكا بر دنيا است. اين ابرقدرت جهنمى در هر موردى كه زمينه فراهم شود مانند جنگ خليج فارس، با كمال بى‌حيايى و با تمام قدرتِ خود، به اسلام و مسلمانان حمله مى‌كند.

به همين دليل، ميدان‌دار شدن آمريكا در جهانِ يك قطبى براى ما نگران كننده است.

اما اگر ان‌شاءالله مسلمانانْ بيدارىِ دل‌ها، فكرها، زبان‌ها و قلم‌هاى آزاده خود را حفظ كنند و در تمام جهان با يكديگر هماهنگ شوند، ان‌شاءالله پيروز خواهند شد و تحققِ وعده خداوند را به چشمِ خود خواهيم ديد، كه فرموده است:

«اذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فى‌ دينِ اللَّهِ افْواجاً ...»[1]

[چون يارىِ خدا و پيروزى فراز آيد و مردم را ببينى كه فوج فوج به دين خدا در مى‌آيند ...]

برادران و خواهران عزيز! اكنون در روى اين زمين و در زير اين آسمان، تنها مردم و نظامى كه سنگِ اسلام را به سينه مى‌زند و خود را متولّىِ دين مى‌داند و به عنوان سمبلِ انقلاب اسلامى، شناخته شده است، ما ايرانى‌ها هستيم.

اگر ما كارهاى ضد اسلامى و ناشايست را كاملًا كنار بگذاريم و در راه درست و در خطّ اسلام قدم برداريم و اميدهاى مردم را به يأس‌


[1]- سوره نصر( 110)، آيه 1-/ 2.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 728
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست