responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 615

جوانان و عزيزانِ ما نيز به خانواده دكتر كوكبى پيوسته‌اند و در اين تحصن شركت نموده‌اند. من هم در نماز جمعه، آنها را تأييد مى‌كنم و به آنها سلام مى‌فرستم.

دولت انگليس، دكتر كوكبى را به اتهام اينكه ايشان بر طبق وظيفه اسلامىِ خود، اطلاعاتى در باره سلمان رشدى جمع‌آورى نموده، دستگير كرده است.

بنا بر اين شايسته است كه مسئولان محترم نظام جمهورى اسلامى ايران، در برابر انگليس مقاومت كنند و دكتر كوكبى را از دستِ دادگاه ستمگرانه دولت انگليس نجات دهند.

(تكبير نمازگزاران)

پس از استقرار جمهورى اسلامى ايران، انگلستان پى در پى جاسوس‌هاى خود را به ايران مى‌فرستاد. انگلستان به ياد بياورد كه وقتى مأمورانِ ما جاسوس‌هاى انگليسى را دستگير مى‌كردند، آنها چه غوغايى در دنيا به راه مى‌انداختند و چه انتظاراتى از جمهورى اسلامى ايران داشتند.

من خودم را در مقامى نمى‌دانم كه به امت عزير اسلامى ايران، پيامى بفرستم.

بنا بر اين، آخرين مطلبم را به عنوان يك خواهش و التماس، به شما عرض مى‌كنم.

آن عرضِ من اين است: برادران و خواهران! عزيزان! دشمنانِ ما، استكبار، امپرياليسم و استعمارگران جهانى از استكبار و جهانخوارى و استعمار و ستم‌هاى گذشته خود، شرمنده نشده‌اند.

دشمنان ديروز ما، همچنان بر دشمنى با ما باقى هستند. آنها مى‌خواهند ضربه‌اى به ما بزنند كه تا مدت‌ها نتوانيم از جاى خود تكان بخوريم و تا مدت‌ها فكرشان از جانبِ اسلام و مسلمانان راحت باشد.

سلاحِ بُرنده و قوىِّ ما در برابر دشمنانمان، ايمان به خدا، وحدت و اتحاد كلمه است.

فراموش نكنيم كه خداوند مى‌فرمايد:

«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤمِناتُ بَعْضُهُمْ اوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطيعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ اولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ انَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ»[1]

[مردان مؤمن و زنان مؤمن، دوستانِ يكديگرند. به نيكى فرمان مى‌دهند و از ناشايستْ باز مى‌دارند، و زكات مى‌دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرى مى‌كنند.

خدا اينان را رحمت خواهد كرد، خدا پيروزمند و حكيم است.]

ما بايد وحدتِ خودمان را حفظ كنيم.

ما نبايد بر سرِ برخى موضوعات، وحدتِ خودمان را مخدوش كنيم و آن را به هم بزنيم. دشمنانِ ما آماده‌اند تا از اختلافِ ما سوء استفاده كنند.

ببينيد منطقه در چه آتشى مى‌سوزد.

شيطان بزرگ به خليج فارس آمده و مى‌خواهد تمام منافع خليج فارس را غارت كند. اين بار، ديگر تنها ايران نيست كه منابعش هدف تهاجم و تاراجِ آمريكا قرار گرفته است؛ اين بار، آمريكا به تمام كشورهاى منطقه خليج فارس حمله كرده است. آمريكا مى‌خواهد نفت و منافع سياسىِ همه اين كشورها را تاراج كند و آقايى و قيوميّتِ خود را بر آنان ثابت كند به طورى كه تا صد سالِ ديگر هم هيچ كس جرأتِ اعتراض به آمريكا را نداشته باشد.

آمريكا اين تهاجم و تاراجِ خود را، دفاع از حقوق بشر و كمك به كويت و عربستان براى از بين بردنِ صدام، مى‌نامد.

ما نيز براى دفاع از خود بايد همديگر را حمايت و يارى كنيم. اگر يكى از ما، مرتكبِ لغزش يا اشتباهى شد، بايد از لغزش‌هاى يكديگر بگذريم.


[1]- سوره توبه( 9)، آيه 71.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 615
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست