responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 450

از تحليلِ اين حركتِ مسئولان نظام جمهورى اسلامى در تعيين رهبر هم درمانده‌اند.

به عنوان مثال، خارجى‌ها هنوز نتوانسته‌اند بفهمند كه دستور قتل سلمان رشدى، يك حكم شرعى است. پى در پى با ما تماس مى‌گيرند و مى‌گويند: اكنون كه آقاى خمينى (صلوات نمازگزاران) فوت كرده، آيا باز هم بايد سلمان رشدى را كُشت؟

مى‌گويند: اكنون كه ديگر امام زنده نيست، آيا حرفش هنوز باقى است و بايد سلمان رشدى را كشت، يا حرف‌هايش هم مرده‌اند؟ يكى از سؤالاتى كه در شوروى در مصاحبه تلويزيونى از برادر عزيزمان آقاى هاشمى پرسيدند، اين بود كه آيا شما هنوز هم مى‌گوييد كه سلمان رشدى را بايد كُشت يا اين حرفْ ديگر تمام شد؟

اين سؤال‌ها همه نشان دهنده اين است كه تحليلگران خارجى هنوز نتوانسته‌اند معناى تكليف شرعى و حكم شرعى را درك كنند.

الحمد للّه اين دو عامل يعنى حركت مردم و مسئوللن انقلاب بر اساسِ عدل و تقوا و احساس وظيفه شرعى و مسئوليت، توانست خطر اين بحران عظيم را به آسانى از سرِ امت اسلامى رد كند.

ما در اثر مصيبتِ بسيار بزرگِ رحلت حضرت امام (رضوان الله عليه)، پناه و پشتيبان و سرمايه‌مان را از دست داديم. اما به لطف پروردگار، وحدت و انسجام كشور ما هنوز در جاى خود محفوظ است و با وضع بسيار بهترى ادامه دارد.

اكنون در اثر هشيارى و بيدارىِ مردم و مسئولان انقلاب اسلامى ايران، بسيارى از دشمنان انقلاب از نابودى و شكست خوردنِ آن نااميد شده‌اند؛ اما آمريكا هنوز مأيوس نشده است.

آمريكاى پليد و جهانخوار هنوز در سطح جهان، در حال ستيز و سنگ‌اندازى عليه جمهورى اسلامى ايران است.

به عنوان مثال، هر گاه مى‌بيند ما در حال انعقاد يك قرارداد اقتصادى با يكى از كشورها هستيم، تا آنجا كه مى‌تواند، سعى مى‌كند در آن قرارداد دخالت كند و آن را به هم بزند.

حتى برخى اوقات، آمريكا طرفِ معامله‌هاى اقتصادى ما را تهديد مى‌كند و مثلًا مى‌گويد: اگر اين معامله را انجام دهيد، در روابطِ ما اثر خواهد گذاشت؛ اما تا كنون از اين كارها به چه نتيجه‌اى رسيده است كه بعد از اين برسد؟

من در اينجا عرض مى‌كنم كه ما امام خود را از دست داديم؛ اما خدايا در اين نماز جمعه و اين محفل مقدس با تو پيمان مى‌بنديم كه تا جان در بدن داريم و تا آخرين نفس با تمامِ قدرت در راه حق و عدل و استقلال و آزادى مبارزه كنيم. (تكبير نمازگزاران)

خدايا! با تو ميثاق مى‌بنديم كه به راه اماممان ادامه دهيم و عنصرى ضد استعمار و ضد امپرياليسم، و دشمنِ آشتى ناپذير و سرسختِ مستكبران و شِركِ جهانى باشيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم كه تا زنده‌ايم از مستضعفان و محرومان كشور و مسلمانان و مستضعفان جهان حمايت كنيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم كه تا زنده هستيم، در راه استقلال و آزادى و جمهورى اسلامى پا بر جا باشيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم كه از روح حضرت امام الهام بگيريم و تا قرآن و اسلام را پياده نكرده‌ايم و آن دو را به صورت كامل به حكومت نرسانيده‌ايم، از پاى ننشينيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم تا زمانى كه آمريكاى جهانخوار و اسرائيلِ صهيونيست همين راه را مى‌روند و موضعشان همين است، ما با آنها دشمنِ خونى باشيم و كارى بكنيم كه تو و روح امام از ما خوشنود باشيد.

از مسافرتِ برادر عزيزمان آقاى هاشمى‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 450
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست