responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 215

كوردلى‌هايى كه دارند، گفته است:

ما را با هليكوپتر بردند و با هليكوپتر آوردند، جاهايى كه به ما نشان دادند، در آنجاها خبرى از عمليات نبود؛ امّا كجا را به آنها نشان داده بودند؟!

ان‌شاءالله خداوند نظر لطف و رحمتِ خود را از اين رزمندگان عزيز و تاج‌هاى افتخارِ ما قطع نفرمايد و فتح و پيروزى نهايى را نصيبِ آنها گردانَد.

ان‌شاءالله خداوند به حق محمّد و آل محمد عليهم السلام اين دشمن زبون و ذليل و اين جرثومه كثيف را كه موجب بدبختى خود و لشكريان و كشور و همسايگانش و همه دنيا شده است، با قهر و غضب الهى نابود كند و دنيا را از شرّ او نجات دهد.

در اثر شكست‌هاى پى در پىِ صدام در جبهه‌هاى جنگ، دوستانش كه او را حمايت مى‌كرده‌اند، هر كدام به شكلى به او طعنه مى‌زنند. يكى از آنها گفته است:

صدام تا خرخره در لجن فرو رفته است.

ديگرى گفته است: صدام بلايى بر سرِ عراقى‌ها آورده است كه نمى‌توانند شب‌ها را در خانه‌شان بخوابند و به نخلستان‌ها و جاهاى دور پناه مى‌برند.

يكى ديگر از آنها گفته است:

وضع اقتصادى عراق، آن قدر خراب شده كه صدام شصت ميليارد دلار به دنيا بدهكار شده است؛ 30 ميليارد دلار به غرب، 25 ميليارد دلار به كشورهاى خليج فارس و 5 ميليارد دلار به شوروى؛ پس صدام تا كِى مى‌خواهد باقى بماند؟

به هر حال، يك طرفِ اين جنگ، تمامِ دنيا قرار دارد و طرف ديگرِ آن شما مردمى كه با كمك‌هاى بى‌دريغ، بى منّت و رضايتمندانه خود، رزمندگان اسلام را حمايت و پشتيبانى مى‌كنيد.

هفته گذشته من از قم به تهران مى‌آمدم، در بين راه كاروانى از كمك‌هاى اهدايىِ شما مردم قهرمان به جبهه‌هاى جنگ را ديدم كه از تهران به طرف جبهه‌ها در حال حركت بود.

هر چه ما مى‌آمديم، دنباله كاروان قطع نمى‌شد و كاميون‌ها در حالى كه پرچم‌هاى «الله اكبر» بر سرشان نصب شده بود، همه نيازمندى‌هاى جبهه را با خود حمل مى‌كردند.

امروز كشور ما با يك اقتصاد جنگى اداره مى‌شود. دولت محترم ما با نهايت قناعت، اين كشور را اداره مى‌كند. در حالى كه طرف مقابل شما با تمام نفت‌هايى كه فروخته، شصت ميليارد دلار هم بدهكار شده است، شما حتى يك ميليارد دلار و حتى نيم ميليارد دلار هم مقروض نيستيد؛ چه اعجازى از اين بالاتر است؟

رژيم سابق، روزى شش ميليون بشكه نفت مى‌فروخت و با درآمد حاصل از آن، سيلِ كالاهاى مصرفى را به ايران سرازير مى‌كرد. گاه گاهى هم نوحه‌خوانى مى‌كردند كه ما بيشتر از 15 تا 20 سال ديگر نفت نخواهيم داشت، پس از آن بايد گدايى كنيم. امروز شما با كاهش استخراج و صادرات نفت، خود را از آن وضع نجات داده‌ايد و كشور شما تا صد سال ديگر هم نفت خواهد داشت.

البته در اثر كاهش صادرات نفت و همچنين اقتصاد جنگىِ حاكم بر كشور، واردات كالاهاى مصرفى كاهش يافته است، بعضى كالاهاى مصرفى كمتر به دست مردم مى‌رسد؛ اما همين مردم، وقتى كه صحبتِ كمك به جبهه‌ها مطرح مى‌شود، حاضرند نان شب خودشان و پول لباس بچه‌شان را به جبهه‌ها تقديم كنند تا در جبهه‌ها كمبودى احساس نشود. (تكبير نمازگزاران)

يكى از مناسبت‌هاى اين روزها، پيوند اولياء و مربيان در آموزش و پرورش است.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 215
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست