responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 184

سواد آموختن نموده است، در مجازاتِ او تخفيف داده مى‌شود و ما از طريق ديوان عالى كشور، تقاضاى تخفيف مجازات يا عفو براى او مى‌كنيم.

از اين پس، همان طور كه حُسنِ رفتار، عملكرد، توبه و تنبّه زندانى‌ها، موجب عفو و تخفيفِ آنها مى‌شود؛ شركت در برنامه‌هاى سوادآموزى نيز موجب عفو و تخفيفِ آنها خواهد شد.

اگر يك زندانى در برنامه‌هاى سوادآموزى شركت كند و در پرونده‌اش منعكس شود، ديوان عالى كشور نيز بر روى آن اقدام مى‌كند و تقاضاى عفو يا تخفيفِ مجازات زندانى را خواهد كرد.

اين هفته، مصادف با سالگرد تشكيل هسته‌هاى گزينش است. در ابتدا هسته‌هاى گزينش، كمبودها و ضعف‌هايى داشتند؛ سپس براى رفع اين ضعف‌ها، هسته‌هاى گزينش، تجديد سازمان و تشكيلات كردند.

براى اصلاح هسته‌هاى گزينش، زحمت‌هاى زيادى كشيده شد. براى يك دست شدنِ كارشان دفترچه‌هايى را تنظيم كردند كه بسيار مفيد بود.

امروز، هسته‌هاى گزينش در سطح كشور در حدود سيصد واحد گزينش را ايجاد كرده‌اند كه بر اساس ضوابطى كه به حضرت امام هم عرضه شده است، با تحقيقات لازم، افراد خوب را براى وزارتخانه‌ها گزينش مى‌كنند.

اكنون هسته‌هاى گزينش در حال خدمت و انجام وظيفه هستند و وظايف خود را هم به خوبى انجام مى‌دهند. اميدوارم ان‌شاءالله با تلاش برادران دست‌اندركار گزينش، نارسايى‌ها و كمبودهاى باقى مانده نيز برطرف شوند.

موضوع ديگرى كه يادآورى و گراميداشتِ آن بر ما لازم و فريضه است، جريان بسيار مُعظَم و شكوهمند و غرورآميزِ «راهيان كربلا» است. اين عزيزان از همه استان‌هاى كشور، با حجم گسترده و آمادگىِ فراوان به سوى جبهه‌ها مى‌شتابند. غذا و ماشين و ساير امكاناتِ مورد نيازشان را هم با خود به جبهه مى‌آورند تا نه تنها بارى بر دوشِ جبهه‌ها اضافه نكنند، بلكه در برداشتنِ بارها كمك كنند.

من اعلان مى‌كنم كه اين برادران عزيزْ افتخار اسلام و مسلمان‌ها هستند، تاج افتخارِ انقلاب‌اند؛ اينها مهم‌ترين عامل عزّت مسلمان‌ها در دنيا هستند؛ اينها نه تنها در ميدان جنگ و فعاليت‌هاى نظامى، به انقلاب كمك مى‌كنند؛ بلكه علاوه بر آنكه حركت و شعور و عشق آنها در ميدان‌هاى جنگ، دلِ دشمن را مى‌لرزاند، خواب را از چشمِ دشمنان انقلاب مى‌ربايد و زندگى را بر آنها تيره و تار و در كامِ آنها تلخ مى‌كند؛ علاوه بر همه اينها حركتِ راهيان كربلا، در ميدان سياست هم اثر فراوان دارد.

در سطح بين المللى، راهيان كربلا در نظام جمهورى اسلامى، عظمت و مجد را به مسلمان‌ها برگرداندند. (تكبير نمازگزاران)

حركت راهيان كربلا، بسيار شكوهمند، زيبا و دلربا است؛ اين حركتْ توجه و انديشه همگان را از دوست و دشمن، به خود جلب كرده است. دوست با يك نظر و دشمن با نظرى ديگر به آن نگاه مى‌كند؛ دشمن با وحشت بسيار و با اضطراب و نگرانى، اين حركت را دنبال مى‌كند.

امروز ده هزار نفر در پوشش «راهيان كربلا» به جبهه رفتند، ديروز هم يازده هزار نفر رفتند، فردا هم دوازده هزار نفر مى‌روند.

مى‌دانيد كه اين اخبار- حرفش، فيلمش و انعكاسش- چه تأثيرى در دل دشمن دارد؟

دشمن منتظر بود كه با گذشت زمان، آمادگى انقلابى مردم از بين برود و شعله‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 184
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست