responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 131

اما در اينجا مى‌خواهم يك نكته را اضافه كنم و آن اين است كه تأكيد ما بر اجراى قوانينى است كه منطبق با موازين اسلامى باشد و بر اساس دستورهاى اسلامى تدوين شده باشد؛ زيرا هدف اصلى ما از اين انقلاب، تحقق بخشيدن به احكام و فرمان‌هاى اسلام است.

بنا بر اين بسيار طبيعى است كه آن دسته از قوانينِ به جا مانده از زمان رژيم سابق كه منطبق با موازين شرعى نيستند و با شرايط جامعه انقلابىِ ما نيز سازگارى ندارند، اين گونه قوانين در نزد ما ارزشى ندارند و قابل اجرا نيستند. پس اگر در مواردى با اين گونه قوانين برخورد كرديد و ديديد كه پياده نمى‌شود، اين از جهت عدم حاكميّت قانون نيست؛ بلكه دليل آن، معتبر نبودن قوانينِ مخالف موازين اسلام است.

فحشا، منكرات، فساد ادارى، رشوه، كم‌كارى، اسراف، تبذير و ساير موارد مشابه آن، با يك جامعه انقلابى سازگار نيست و ان‌شاءالله ملّت و دولت و جامعه انقلابى با هوشيارى كامل، جلوِ اين موارد را خواهند گرفت. (تكبير نمازگزاران)

«اوصيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ فَانَّهَا الزِّمَامُ وَ الْقِوَامُ فَتَمَسَّكُوا بِوَثَائِقِهَا.»[1]

بندگان خدا تقوا داشته باشيد! تقواى عملى، تقواى فكرى، تقواى سياسى و تقواى مالى؛ تقوا داشته باشيد! تقوا مهار و وسيله كنترل است. تقوا ستونى است كه دين و ايمانِ انسان بر آن استوار مى‌شود، «فَتَمَسَّكُوا بِوَثائِقِها»؛ پس به دستگيره‌هاى تقوا چنگ بزنيد و از تقوا استمداد بجوييد و به وسيله آن، خودتان را نجات دهيد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ اذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فى‌ دينِ اللَّهِ افْواجاً فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبّكَ وَ اسْتَغْفِرْهُ انَّهُ كانَ تَوّاباً[2]

خطبه دوم‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلى‌ سَيّدِنا وَ نَبِيِّنا اشْرَفِ الْانْبِياءِ وَ الْمُرْسَلينَ ابِى الْقاسِمِ مُحَمَّدٍ.

الحمد للّه مرحله اول انتخابات به خوبى برگزار شد. رسانه‌هاى گروهى بيگانه هم در اين مورد اعتراف كردند. آنها نوشته‌اند كه ما فكر نمى‌كرديم مردم در اين انتخابات شركت كنند ولى مردم شركت كردند.

همچنين فكر نمى‌كردند انتخابات به آرامى برگزار شود؛ ولى انتخابات به صورتى آرام هم برگزار شد.

در برخى از حوزه‌ها، انتخابات به دور دوم كشيده شده است. ان‌شاءالله همان فكر، شناخت، ضوابط و معيارهايى را كه در مرحله اولِ انتخابات رعايت كرديم، در مرحله دوم نيز بايد رعايت كنيم. ان‌شاءالله اخلال‌هايى كه در مرحله اولِ انتخابات در برخى از حوزه‌ها رخ داد و شوراى نگهبان هم جلوِ آنها را گرفت، نبايد در مرحله دوم تكرار شود.

انتخابات در كشور ما سالم و آزاد است و اركان آنْ درست است. قوه قضائيه نيز بايد بى‌طرفىِ خود را حفظ كند. امكانات دولتى نبايد در اختيار كانديداها قرار داده شود.

افراد به دليل علاقه فراوانى كه به برخى از كانديداها دارند، كارى نكنند كه صحّتِ برگزارىِ انتخاباتْ مخدوش شود.

مردم اين بار هم مجدداً در انتخابات شركت كنند و فكر نكنند كه همان شركتِ بار قبل در انتخاباتْ كافى است. اين بار هم بروند و در انتخابات شركت كنند؛ زيرا اولًا شركت‌


[1]-/ ر. ك: نهج البلاغه، ترجمه سيد جعفر شهيدى، خطبه 195، ص 230.

[2]- سوره نصر( 110).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 131
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست