احرام ببندد، آن گاه اگر پيش از گذشتن وقت عمره پاك شد اعمال عمره را بجا بياورد و پس از آن احرام حجّ ببندد وگرنه با همان احرام حجّ بجا بياورد و پس از آن عمره مفرده انجام دهد و اين حجّ صحيح و مجزى از حجّتالاسلام است.
مسأله 113) اگر زن در ميقات حايض باشد يا بداند حايض خواهد شد ولى يقين دارد كه تا ايّام عمره پاك مىشود و مىتواند اعمال عمره تمتع را بجا آورد و براين اساس احرام عمره تمتّع بست ولى زمانى كه وارد مكّه شد يقين پيدا كرد يا احتمال قابل توجّهى داد كه اگر بخواهد اعمال عمره را بجا بياورد به عرفات نخواهد رسيد، بايد به حجّ افراد عدول كند و احتياطاً تجديد نيّت نمايد و حجّ افراد بجا آورد و سپس عمره مفرده انجام دهد و اين حجّ از حجّتالاسلام كفايت مىكند.
مسأله 114) كسى كه وظيفه او حجّ تمتّع است هرگاه هنگام احرام بستن يقين پيدا كند كه اگر بخواهد عمره تمتّع بجا آورد به وقوف عرفات نمىرسد، مىتواند از اوّل به قصد حجّ افراد محرم شود و پس از حجّ افراد، عمره مفرده بجا آورد و عملش صحيح است ولى اگر پس از احرام بستن، كشف خلاف شود و معلوم شود كه مىتواند اعمال عمره تمتّع را انجام دهد و به وقوف عرفات هم مىرسد، بايد نيّت خود را به عمره تمتّع برگرداند و عملش صحيح و مجزى از