شافی دیگر نیز میباشند؟! ما هرگز نیازی به چنین استدلالی نداریم. آیات چهارگانه پیشین که «شراب» را «رجس»، «پلیدی» هم دوش «میسر»، «قمار»، «عمل شیطانی»، «ضد رستگاری» و مایه پیدایش «عداوت» و «بغضاء» دانسته است؛ به صورت روشن تحریم آن را اعلام داشته و برای هر بینظر و بیغرضی مؤثرترین بیان میباشد. در اینجا یادآوری این نکته لازم است که پیامبر گرامی با چهار آیه، محیط خود را از این پلیدی پاک ساخت و ایمان افراد، خود مجری حکم الهی شد، ولی جهان غرب با داشتن امکانات وسیع تبلیغاتی، هنوز نتوانسته است در این مورد گامی بردارد و تمام اقداماتش در برابر این سمّ کشنده بیاثر مانده است. شکست دولت آمریکا، در مسأله تحریم نوشابههای الکلی در سالهای 1933- 1935 معروف است و تراژدی عجیبی دارد.
غزوه ذات الرقاع
«رقاع» در واژه عرب به معنای وصلهها است و نامگذاری این جهاد مقدس به «ذات الرقاع» بدین دلیل است که مسلمانان در این جبهه به پستیها و بلندیهایی برخوردند که بسان جامه وصلهدار نمایان بود. گاهی نیز در نامگذاری آن، چنین میگویند که سربازان برای رفع رنج پیادهروی، کهنههایی به پای خود پیچیده بودند. در هر حال این غزوه مانند دیگر غزوهها، یک نبرد ابتدایی نبود، بلکه به منظور خاموش کردن جرقهای بود که در شرف اشتعال بود. هدف، خفه کردن جنب و جوشهایی بود که از دو تیره «بنی محارب» و «بنی ثعلبه» از غطفان بر ضد اسلام در حال انجام گرفتن بود. روش پیامبر این بود که افراد زیرک و بیداری به اطراف اعزام میکرد تا او را از اوضاع عمومی مطلع سازند. ناگهان گزارش رسید که دو تیره یاد شده، در فکر گردآوری سلاح و سرباز برای تسخیر «مدینه» هستند. پیامبر با ستون مخصوص،