خلاصه، پس به وسيله عمل جراحى و خوردن دارو اگر موى صورت
مرد بريزد و پستانهايش بزرگ شود و براى او مهبل درست كنند، در واقع زن شده نشده
است و همچنين بالعكس، روئيدن مو در رخسار زن و كوچك شدن پستانها و با درست شدن
بيضه و آلت تناسل در وجود آن دلالت نمىكند كه او واقعاً مرد شده است و اگر به اين
عمل غير مشروع اقدام كرد، معصيت كرده و از نظر تكاليف شرعى حكم قبل از تغيير اعضاى
ظاهرى را دارد.
و به عبارت ديگر، با تغيير بعضى از اعضا، موضوع مرد بودن يا
زن بودن از بين نمىرود، تا گفته شود كه حكم هم تغيير پيدا مىكند و اين موضوع غير
ممكن بودن تغيير جنسيت به معنى واقعى را فى الجمله مىتوان از بعضى از آيات قرآن
هم استفاده كرد، مانند: آيههاى 49 و 50 از سوره شورى كه مىفرمايد:
يعنى: هر چه را بخواهد مىآفريند و به هر كس اراده كند دختر
مىبخشد و به هر كس بخواهد پسر و هر كس را بخواهد عقيم مىگذارد.
و همه مىدانند و مىبينند كه على رغم تمام تلاشها و
كوششها، هنوز كسى نتوانسته است عقيمان واقعى را ذات ولد نمايد، يا مردى كه به
ظاهر تغيير جنسيت داده، همانند يك زن واقعى، فرزند زايد و فرزند دار نشدن اينها
دلالت مىكند كه تغيير حقيقى صورت نگرفته است.
خلاصه با آن بيانى كه اشاره گرديد، اين مسأله مهم، مختص علم
لايتناهى قادر متعال است و در سيطره قدرت او مىباشد و مخلوق چنين توانى را هرگز
نخواهد داشت. [1]
[1]. سيد يوسف مدنى
تبريزى، المسائل المستحدثه، ص 42- 47.