responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تغييرجنسيت نویسنده : كريمى نيا، محمدمهدى    جلد : 1  صفحه : 461

فرهنگ اجتماعى كه پسر را مى‌خواهند نه دختر را، او را از كودكى به عنوان مرد بزرگ كرده‌اند، ولى بتدريج مشخص شده كه او زن است، آيا مى‌توان با عمل جراحى او را تبديل به زن كامل نمود و اگر از لحاظ روحى خود را مرد حس مى‌كند، تكليف چيست؟ چون از لحاظ پزشكى امكان مرد كامل ساختن وى نيست.

پاسخ‌ الف- ب- ج) تغيير جنسيت از طريق عمل جراحى در فردى كه اصالتاً مرد يا زن است جايز نيست، و شرعاً درست نيست با عمل جراحى بيضه و آلت تناسلى مرد را بردارند و براى او مهبل درست كنند و لو اين‌كه او از لحاظ روحى خود را زن حس مى‌كند و به وسيله خوردن دارو پستان‌هايشان هم بزرگ شده و ظاهر زنانه پيدا مى‌كند.

وهكذا در فردى كه اصالتاً زن است، جايز نيست با عمل جراحى براى او بيضه و آلت تناسلى درست كنند و لو اين‌كه او از لحاظ روحى خود را مرد حس مى‌كند.

و اما خنثى، چون احتمال ذكوريت (مرد بودن) و انوثيت (زن بودن) در آن وجود دارد، لذا مى‌تواند بلكه لازم است به پزشك متخصص رجوع كند تا با عمل جراحى مرد بودن يا زن بونش مشخص شود.

ملاك عدم جواز تغيير جنسيت به طريق اجمال‌

اولًا- لازم تغيير جنسيت اين است كه اعضايى را چه از مرد، چه از زن از بين ببرند و عضاى ديگر را جايگزين آن كنند و اين عمل شرعاً جايز نيست. و به عبارت ديگر، از بين بردن اعضاى اصلى و يا ايجاد نقص در آن مشروع نمى‌باشد.

ثانياً- كسى كه اصالتاً مرد يا زن خلق شده تغيير و تبديل آن به جنس مخالف مثلا تغيير و تبديل مرد به زن به تمام معنى و بالعكس غير ممكن و از توان علم بشر خارج است، زيرا اين دو جنس مذكر و مؤنث در عالم انسان دگرگونى‌هايى از لحاظ انعقاد نطفه تا هنگام تولد رخ مى‌دهد و ويژگى‌هاى كه هر يك از دو جنس به تناسب فعاليتشان دارند و اسرار فراوانى كه در مفهوم جنسيت نهفته است كه همه از نشانه‌ها و آيات آفريدگار حكيم حكايت مى‌كند، هيچ قدرتى نمى‌تواند آن را تغيير بدهد.

نام کتاب : تغييرجنسيت نویسنده : كريمى نيا، محمدمهدى    جلد : 1  صفحه : 461
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست