responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 265

بعضا با شرح مختصر و نيز ابعاد پرفروغ زندگى حضرت خاتم الاوصيا عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف(به ويژه در مورد برنامه‌هاى دولت كريمه آن حضرت)،در اختيار برادران و خواهرانى-كه مايۀ علمى زيادى ندارند-قرار نگرفته است». [1]

8.نجم الثاقب فى احوال الامام الغائب

كتاب نجم الثاقب فى احوال الامام الغائب عليه السّلام نوشته ميرزا حسين نورى طبرسى قدّس سرّه(محدث نورى)است.

محدث نورى،در يكى از قراى نور،در سال 1254 ه‌ ديده به جهان گشود.در تهران از محضر شيخ عبد الرحيم بروجردى،دانش فراگرفت و در سال 1278 ه‌ به عراق هجرت كرد و از خرمن پرفيض شيخ عبد الحسين تهرانى و شيخ اعظم انصارى بهره جست.به هنگام مهاجرت ميرزا حسن شيرازى به سامرا،با وى بدان‌جا رفت.چند سال در سامرا بود و آن‌گاه به نجف اشرف، بازگشت و در آنجا اقامت گزيد و در همان‌جا به سال 1320 ه‌ ديده از جهان فروبست.وى آثار بسيار دارد.

طبرسى(ره)دربارۀ انگيزه خود از تأليف اين اثر مى‌نويسد:«در سال 1303 ه‌ در خدمت ميرزاى بزرگ بودم.ايشان فرمود:خوب است،كتابى مستقل درباره حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به زبان فارسى نگاشته شود و شما شايستگى انجام اين مهم را داريد.

عرض كردم:مقدمات امر فراهم نيست؛ولى از آنجا كه در سال گذشته،رساله‌اى درباره كسانى كه در غيبت كبرا،به زيارت حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف مشرف شده‌اند(تحت عنوان جنة المأوى نگاشته‌ام)،اگر مصلحت باشد همان رساله را،با افزودن مطالبى بر آن ترجمه كنم.

پيشنهاد پذيرفته شد؛لكن ميرزا فرمود:شمّه‌اى از حالات حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف-هرچند به اختصار-بر آن افزوده شود.براساس دستور او،به انجام اين اثر اقدام شد و با استمداد از


[1] .محمد خادمى شيرازى،مجموعه فرمايشات حضرت بقية اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف،ص 11.

نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 265
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست