responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 264

1.نظريه مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف،2.عدل عالم‌گير،3.حكومت الهى در جهان،4.شرايط عدل‌گستر، 5.دادور و دادگر و دادگستر،6.مهدى نوعى و شخصى،7.ويژگى‌ها و خصايص مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، 8.انتظار فرج،9.تعلق ارادۀ ازلى به اقامه عدل جهانى،10.بشارت‌ها و اشارات،11.پدران و نياكان،12.سفراى كبار،13.كراماتى چند از آن حضرت در زمان غيبت صغرا 14.شرفيابى افرادى چند در غيبت صغرا.

وى دربارۀ خصايص مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف نوشته است:مهدى اميد بشر،برگزيدۀ خدا،انجام دهندۀ هدف انبيا،دادگر كل،بنيان‌گذار عدل مؤيد جهانى،انسانى بزرگ،پاكيزه‌ترين فرد بشر هنگام قيام و دادگسترى زنده و پاينده است كه سراپاى وجودش،از فضيلت،عدالت و بزرگوارى آكنده است.

اين كتاب براى استفادۀ دانشجويان و دانش‌پژوهان در حوزۀ معارف مهدوى،بسيار مفيد و ارزنده است.

7.مجموعه فرمايشات حضرت بقية اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف

كتاب مجموعه فرمايشات حضرت بقية اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به وسيله محمد خادمى شيرازى گردآورى شده و همراه با ترجمه ارائه گرديده است.اين كتاب مجموعه‌اى از سخنان و توقيعات صادر شده از حضرت ولى عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف همراه با دعاهاى آن حضرت است.

نگارنده در فصل‌هاى كتاب،به نقل سخنان حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف-از پيش از ولادت تا آغاز غيبت صغرا-توقيعات صادره از ناحيه مقدسه در غيبت صغرا و كبرا و گفتارهاى ايشان در روزهاى آغازين ظهور مى‌پردازد.ارزش اين اثر در جمع‌آورى سخنان امام و ترجمه و شرح آنها در يك مجموعه مستقل است.

مؤلف محترم دو ويژگى مهم اين اثر را در مقدمه كتاب اين‌گونه بيان كرده است:

1.تاكنون مجموعه سخنان دربارۀ حضرت مهدى عليه السّلام در يك كتاب جمع‌آورى نشده است و علماى ما در كتاب‌هاى معتبر مشروحا-ولى به صورت پراكنده-آن را بيان فرموده‌اند.

2.مجموعۀ كلمات آخرين حجت خداوند و زنده كنندۀ جهان هستى،با ترجمۀ فارسى و

نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 264
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست