اراكى: مسأله در آب كشيدن موى سر و صورت، فشار دادن لازم نيست، هر چند با آب قليل باشد.
گلپايگانى، صافى: مسأله اگر موى سر و صورت را با آب قليل آب بكشند بنا بر احتياط واجب، بايد فشار دهند كه غسالۀ آن جدا شود.
فاضل: بايد فشار دهند كه غساله آن جدا شود مگر اين كه موى زياد نباشد، به نحوى كه اطمينان باشد كه بدون فشار هم بيشتر غساله خارج مىشود.
بهجت: اگر چه محتاج به تعدد شستن نباشد در صورتى كه آب در لابلاى موها فرو رفته باشد.
خوئى، تبريزى: لازم نيست فشار دهند كه غسالۀ آن جدا شود.
زنجانى: بنا بر احتياط، بايد آن را فشار دهند تا غسالۀ آن جدا شود.
سيستانى: چنانچه مو انبوه نباشد براى جدا شدن غساله، لازم نيست فشار دهند زيرا به مقدار متعارف خود به خود جدا مىشود.
مكارم: چنانچه آب، خود به خود بيرون آيد فشار لازم نيست و الاّ فشار دهند.
[مسأله 174 اگر جايى از بدن يا لباس را با آب قليل آب بكشند]
مسأله 174 اگر جايى از بدن يا لباس را با آب قليل، آب بكشند، اطراف آنجا كه متّصل به آن است و معمولاً موقع آب كشيدن، آن جا نجس مىشود (در صورتى كه آبى كه براى پاك شدن محل نجس مىريزند به آن اطراف جارى شود) (1) با پاك شدن جاى نجس پاك مىشود (2) . و هم چنين است اگر چيز پاكى را پهلوى چيز نجس بگذارند و روى هر دو آب بريزند. پس اگر براى آب كشيدن يك انگشت نجس، روى همۀ انگشتها آب بريزند و آب نجس (3) به همۀ آنها برسد، بعد از پاك شدن (4) انگشت نجس، تمام انگشتها پاك مىشود
. اين مسأله، در رسالۀ آيت اللّٰه مكارم نيست
(1) [قسمت داخل پرانتز در رساله آيات عظام: گلپايگانى، بهجت، نورى و صافى نيست].
(2) اراكى: آن اطراف هم پاك مىشود. .
خوئى، تبريزى، سيستانى: اطراف آنجا كه متّصل به آن است و معمولاً موقع آب كشيدن، آب به آنها سرايت مىكند، با پاك شدن جاى نجس پاك مىشود؛ به اين معنى كه آب كشيدن اطراف، مستقلاًّ لازم نيست بلكه اطراف و محلّ نجس به آب كشيدن با هم پاك مىشوند. .
بهجت: و در صورتى كه بيش از يك مرتبه بايد شسته شود آب دوّم بايد به تمام جاهايى كه آب اوّل رسيده و با آن نجس شده بود برسد. .
(3) سيستانى: و هم چنين آب پاك. .
(4) سيستانى: با پاك شدن. .
زنجانى: مسأله اگر جايى از بدن يا لباس را با آب قليل، آب بكشند، بنا بر احتياط، بايد به اطراف آنجا كه متصل به آن است و موقع آب كشيدن آنجا نجس مىشود، آب پاك برسد، و هم چنين اگر چيز پاكى را كنار چيز نجس بگذارند و روى هر دو آب بريزند بايد بنا بر احتياط