و نيز
ما معتقديم: احاديث ائمه اهل بيت عليهم السلام نيز به دستور پيغمبر اكرم صلى
الله عليه و آله واجبالاطاعه است، زيرا «اولًا» در حديث معروف متواترى كه در اغلب
كتب مشهور حديث اهل سنّت و شيعه نقل شده است به اين معنى تصريح شده، در صحيح
«ترمذى» آمده است كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «يا
ايُّهَا النّاسُ انّى قَدْ تَرَكْتُ فيكُمْ ما انْ اخَذْتُمْ بِهِ لَنْ تَضِلُّوا،
كِتابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتى اهْل بَيْتى؛ اى مردم! من
در ميان شما چيزى گذاردم كه اگر دست به دامن آنها زنيد هرگز گمراه نخواهيد شد كتاب
خدا و عترتم، يعنى اهل بيتم!». [2]
ثانياً
امامان اهل بيت عليهم السلام تمام احاديث خود را از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و
آله نقل كردهاند، و گفتهاند آنچه ما مىگوييم از پدرانمان از پيامبر صلى الله
عليه و آله به ما رسيده است.
آرى پيامبر
صلى الله عليه و آله آينده مسلمين و مشكلات آنها را به خوبى مىديده و راه حل
مشكلات فزاينده آنها را تا پايان جهان در پيروى از قرآن و ائمه اهل بيت عليهم
السلام شمرده است.
آيا مىتوان
حديثى را با اين اهميّت و اين محتوا و اين اسناد قوى
[1]. صحيح بخارى، جلد 1، صفحه 38 (باب اسم من
كذب على النّبى صلى الله عليه و آله)
[2]. صحيح ترمذى، جلد 5، صفحه 662، باب مناقب
اهل بيت النّبى صلى الله عليه و آله، حديث 3786-/ اسناد متعدّد اين حديث در بحث
امامت به طور مشروحتر خواهد آمد