السَّمواتِ
وَ ما فِى الارْضِ»[1] و توحيد
حاكميّت يعنى قانون تنها قانون خداست «وَ
مَنْ لَّمْ يَحْكُمْ بِما انْزَلَ اللَّهُ فَاولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ»[2] همه از شاخههاى توحيد است.
***
[7- معجزات پيامبران به اذن خداست]
7- ما
معتقديم: كه اصل توحيد افعالى اين حقيقت را تأكيد مىكند كه خارق عادات عظيم
و معجزاتى كه از پيامبران الهى صادر مىشده همه به «اذن اللَّه» بوده است، چنان كه
قرآن مجيد درباره حضرت مسيح عليه السلام مىگويد: «وَ
تُبْرِىءُ الاكْمَهَ وَ الابْرَصَ بِاذْنِى وَ اذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى بِاذْنى؛
كور مادرزاد و مبتلا به بيمارى (غير قابل علاج) پيسى را به اذن من شفا مىدادى! و
مردگان را به فرمان من زنده مىكردى!». [3]
و درباره يكى
از وزراى سليمان مىفرمايد: «قالَ الَّذى عِنْدَهُ عِلْم
مِنَ الْكِتابِ انَا آتيك بِهِ قَبْلَ انْ يَرْتَدَّ الَيْكَ طَرْفُكَ فَلَمّا
رآهُ مُسْتَقِرّاً عِنْدَهُ قالَ هذا مِنْ فَضْلِ ربّى؛ كسى كه
دانشى از كتاب آسمانى نزد او بود گفت: پيش از آنكه چشم بر هم زنى، من آن را (تخت
ملكه سبا را) نزد تو خواهم آورد و هنگامى كه (سليمان) آن را نزد خود ثابت و مستقر
ديد، گفت: اين از فضل (و اراده) پروردگار من است». [4]
بنابراين
نسبت دادن شفاى بيماران غير قابل علاج و زنده كردن