ندارد، درباره اصل وجود خدا بگويد كه هيچ دليل علمى بر اثبات او وجود ندارد، آن وقت آيا با احياى سنتهاى ملى اين گونه مشكلات حل مىشود؟ آيا با براه انداختن جشنواره هاى آوازه خوانى با تهاجم فرهنگى مقابله مىشود؟ آنها اصل اعتقاد به خدا را انكار مىكنند. ولى ما به دنبال اين هستيم كه بجاى موسيقى جاز از موسيقى ملى خودمان استفاده كنيم. چه كسى فريب مىدهد؟ چه كسى فريب مىخورد؟ چه دستى در كار است؟
خطر تهاجم فرهنگى، عظيمتر از جنگ هشت ساله
به هر حال، اين خطرى بسيار عظيم است، خطرى كه از جنگ هشت ساله عراق بمراتب بالاتر است؛ اصلا با آن قابل مقايسه نيست. مگر عراق در طول جنگ چه چيزى از ما گرفت؟ خسارات مالى كه به كشور ما وارد كرد به كشور خودش هم وارد كرد. همين مسأله موجب شد تا جوانان ما فعالتر شوند و خودشان را بيابند. پس از جنگ نيز، ويرانيها را دوباره ساختند و آباد كردند. باقيمانده خرابيها را نيز، ان شاءالله، بنحو احسن، آباد خواهند كرد. اما اين خطر اساس انسانيت، ارزش ها و انقلاب ما را بر باد مىدهد؛ همانند كارى كه رژيم پهلوى انجام داد و توانست به جاى دين انواع مفاسد و انحرافات را ترويج كند.
بسيج همگانى اصلى ترين راه مقابله با تهاجم فرهنگى
وظيفه ما در برابر اين خطرات چيست؟ مسلماً در برابر اين خطرات كسانى هستند كه بايد پيش از همه اين مسؤوليت را بپذيرند و بيشتر تلاش نمايند. ولى تجربه نشان داده است كه اگر مشكلات اجتماعى بر